علی باقری در دیدار با بیسرا تورکوویچ: ایران همواره یک ستون مستحکم و قابل اعتماد است-راهبرد معاصر

علی باقری در دیدار با بیسرا تورکوویچ: ایران همواره یک ستون مستحکم و قابل اعتماد است

خانم بیسرا تورکوویچ وزیر امور خارجه سابق بوسنی و هرزگوین که برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت «رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید «به تهران سفر کرده است، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرپرست وزارت امور خارجه با قدردانی از پیام‌های تسلیت مقامات سیاسی، دینی و مردمی بوسنی و هرزگوین به دولت و مردم ایران اظهار داشت: از دست دادن دو شخصیت برجسته دولت جمهوری اسلامی ایران، «رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید» خسارت بزرگی برای کشور و مردم ایران است، اما به پشتوانه ایمان، حمایت و امید مردم تصویر روشنی پیش روی کشور ما در عبور از این شرایط دشوار قرار دارد.

علی باقری همچنین با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه بین دو کشور ایران و بوسنی و هرزگوین افزود: ما دیدگاه ایجابی و حداکثری به روابط با بوسنی و هرزگوین داریم و پیوند‌های عمیق قلبی میان ملت‌های ایران و بوسنی و هرزگوین حقیقتی انکارناپذیر و ماندگار است و ایران همواره یک ستون مستحکم و قابل اعتماد است که اتکا به آن می‌تواند موجب اطمینان و شکوفایی بیشتر روابط میان دو کشور باشد.

خانم بیسرا تورکوویچ وزیر امور خارجه سابق بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تسلیت مجدد «شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان»، به روابط کاری حسنه خود با «شهید امیرعبداللهیان» اشاره کرد و از حمایت‌ها و تلاش‌های مجدانه ایشان برای توسعه و گسترش روابط تهران و سارایوو به نیکی یاد نمود.

خانم بیسرا ترکوویچ همچنین با اشاره به حمایت‌های دیرینه و همه جانبه دولت و ملت ایران از مردم بوسنی و هرزگوین از دوران سخت جنگ در این کشور تاکنون، از موضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از قطعنامه نسل‌کشی سربرنیتسا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود زمینه‌های توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور فراهم شود. / شفقنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده