نکونام: امروز با یک آفساید جام جابه‌جا شد-راهبرد معاصر

نکونام: امروز با یک آفساید جام جابه‌جا شد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: قول می‌دهم مثل امسال که تا آخرین لحظه تلاش کردم و جنگیدم، سال بعد بیشتر تلاش کنم.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  جواد نکونام پس از پیروزی 2 بر صفر استقلال مقابل پیکان در نشست خبری اظهار داشت: قبل از هر چیز می‌خواهم به هواداران‌مان این نوید را بدهم که از امروز برای سال بعد شروع می‌کنیم و تیمی را درست خواهیم کرد که بتوانیم با اختلاف امتیاز قهرمان شویم، چون اگر اختلاف یکی یا دو امتیاز باشد سریع می‌رسند. باید کاری کنیم اختلاف‌مان طوری باشد که نتوانند کاری کنند. من قول می‌دهم مثل امسال که تا آخرین لحظه تلاش کردم و جنگیدم، سال بعد بیشتر تلاش کنم.

 

 
وی ادامه داد: یک جاهایی زورم واقعاً نرسید و شرمنده هواداران شدم. من از جنس خودشان هستم و نتوانستم آن‌طور که باید از حق‌شان دفاع کنم و بیشتر از این توان و زور نداشتم. یک موقعی که در داخل باشگاه دوست داشتند استقلال قهرمان نشود من جلوی آنها و رقبا ایستادم و یک جایی خسته شدم. مگر می‌شود اینقدر درگیر مشکلات بود؟! به هر حال از یک موضوعی خوشحالم که تیمم زحمتش را کشید و بهترین عملکردمان را داشتیم و سعی کردیم بیشترین بازدهی و عملکرد را داشته باشیم. من هم امروز مثل هواداران ناراحت هستم و بغض دارم، اما بغض‌مان دست خودمان نیست و برای ما به وجود آوردند. امروز اوج کار ما بود و قشنگ مهر را زدند و تمام کردند.

 
سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: با همه چیز می‌توانیم بجنگیم، به هر حال تیمی که امسال درست کنیم، سعی کردیم تیمی باشد که مردم خوشحال باشند و در کورس رقابت کنیم. من آدمی نیستم که برای چهارم و پنجمی بجنگم و از روز اول گفتم که دوست دارم هر سال و هر دقیقه بجنگم برای بهتر شدن، باور کنید که امسال به اندازه تمام دوران فوتبال و مربیگری‌ام سختی کشیدم و نتوانستم با یکسری‌ها دعوا و مبارزه کنم، چون مبارزه ناجوانمردانه‌ای بود. خودتان دیدید که گل آفساید زدند و بازی را به ناحق بردند. من سه هفته قبل هم گفتم که قهرمان واقعی تیم ما بود. حتی هواداران تیم‌های دیگر از این موضوع ناراحت هستند و امیدواریم که VAR بیاید و بساط این چیزها و بساط حق‌خوری از همه تیم‌ها برچیده شود و هر کس که حقش هست، قهرمان شود. از هواداران‌مان تشکر می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند. بازیکنان من فوق‌العاده بودند و از صمیم قلب دوست‌شان دارم، به آنها می‌گویم که مردانی هستید که من در دوران فوتبال چنین تیمی نداشتم، ولی زورشان به خیلی از چیزها نرسید.

 
نکونام خاطرنشان کرد: قرار نیست که خیلی صحبت کنم، من می‌خواهم یک مقدار از همه چیز دور شوم تا برای فصل آینده شروع کنیم و یک تیم خوب و قابل احترام بسازیم تا مشکلات امسال را نداشته باشیم و طوری بازی کنیم که در آخر هیچ اتفاقی جلوی قهرمانی‌مان را نگیرد.

 
وی در پاسخ به این پرسش که «ممکن است در فصل آینده هم این اشتباهات داوری وجود داشته باشد؟»، تصریح کرد: امیدوارم VAR بیاید که حق هیچ تیمی ضایع نشود. من از جنس فوتبال هستم و سال‌ها برای فوتبال کشورم بازی کردم. اگر قرار باشد VAR نیاید باز هم چنین اتفاقاتی می‌افتد. چند سال است که سپاهان، تراکتور و ... گفتند. اگر VAR هم سال بعد نیامد، باز هم سال بعد 15 تیم یک طرف هستند و یک تیم هم طرف دیگر.

 
سرمربی تیم فوتبال استقلال، در واکنش به این موضوع که هواداران این تیم از او خواستند که استقلال را فصل آینده قهرمان کند، خاطر نشان کرد: امسال سال اول حضور من در استقلال بود و 67 امتیاز گرفتیم. واقعیت این است که این امتیازات را با سختی و زحمت به دست آوردیم. با یک آفساید امروز جام جابه‌جا شد. من به بچه‌هایم گفتم که امروز قطعاً قهرمان می‌شویم چون می‌دانستم که ابتدا مس یک تیم قابل احترام و خوبی است، دوم هم اینکه چند بازی تیم رقیب‌مان را ببینید، همه بازی‌ها بازی‌هایی بوده که شرایط برد نداشتند، اما با اشتباهات داوری برنده‌شان کردند. همین امروز هم این اتفاق افتاد و ناراحتی ما به این خاطر است. ما همه تلاش‌مان را کردیم و آن کس که باید شرمنده باشد هواداران ما و تیم ما نیست، بلکه الان در خانه‌شان هستند و ضربه‌شان را به استقلال زدند. اگر تیم ما با این شرایط قهرمان می‌شد خیلی‌ها پرونده‌شان در فوتبال ایران بسته می‌شد.

 
نکونام راجع به اینکه موضوع سقف قراردادها هم باعث شد استقلال ضربه بخورد، یادآور شد: مگر تیم‌های دیگر سقف قرارداد را رعایت کردند؟! آن کسی که می‌خواست رعایت کند آمده بود که پدر استقلال را در بیاورد. اگر سقف قرارداد را همه رعایت کنند ما هم موافق هستیم. گفتم که یک تیم بالای یک میلیون دلار پول داد و بازیکن گرفته است، نوش جان‌شان. امروز با همان یک اختلاف امتیازی که برگشت ما قهرمان نشدیم. آن امتیازاتی که برگشت و بازیکنان بازی کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد. چرا بازیکن ما قراردادش را یک میلیارد، دو میلیارد و سه میلیارد کم کرد، چون این اتفاق نیفتد تا اگر آنها کار غیر‌حرفه‌ای کردند امتیازات‌شان کم شود و بازیکنان برنگردند، ولی امتیازها برگشت و بازیکن‌های‌شان هم بازی کردند و بازیکن جدید هم گرفتند. آنها می‌خواستند که استقلال با نکونام موفق نشود، اما خداراشکر که ما در کنار هواداران کارمان را انجام دادیم، من هم مثل آنها شرمنده‌ام. امروز یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس در هتل پیش من آمد و گفت مگر می‌توانی با همه بجنگی. من می‌گویم که نمی‌توانی. او راست گفت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که نگرانی ندارید که قانون سقف بودجه امسال هم قرار است رعایت شود و برای فصل جدید سقف بودجه 25 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: یک تیمی داریم که همین امسال اندازه سه سال خرج کرده است، کدام سقف بودجه؟ انگار می‌خواهند قیمت مرغ و گوشت را افزایش دهند.

 
سرمربی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود جمله «نمی‌گذارند قهرمان شویم» مطرح نمی‌شد تا این صحبت‌ها به نوعی به بازیکنان هم القا نمی‌شد، گفت: من سؤال می‌کنم تیم ما امسال کم امتیاز گرفت؟ تیم من کارش و وظیفه‌اش را انجام داد و فکرش اصلاً درگیر هیچ چیزی نمی‌شد. تیم من اگر درگیر چیزی می‌شد نایب قهرمان نمی‌شد. تیم من حواس و تمرکزش روی کارش است و هرچه هست برای بیرون است. در زمین بازیکن با تمرکز بازی می‌کند اگر غیر از این باشد نمی‌تواند در استقلال بازی کند.

 
نکونام در واکنش به این موضوع که اختلافش با مدیریت باشگاه در مقطعی از فصل باعث شد که آبی‌پوشان در امتیاز‌گیری موفق نباشند، تصریح کرد: من صحبت‌هایم را در طول فصل انجام دادم و الان به نظرم موقعیتش نیست که دوباره به عقب برگردم. صحبت من با هوادار است که از فردا کار ما شروع می‌شود تا یک تیم قوی و خوب داشته باشیم و امیدوارم بتوانیم بازیکنان باکیفیت را بگیریم. شما دیدید امروز ما 17 نفر روی نیمکت داشتیم. آینده و فردای استقلال برای من مهم است و امیدوارم تیمی بسازیم که باعث افتخار هواداران باشد. امیدوارم که سال بعد با بودن VAR نتوانند با استفاده از عوامل بیرونی ما را متوقف کنند. سعی می‌کنیم بهترین تیم و بازیکنان را داشته باشیم و کسانی که قدر استقلال را می‌دانند را به تیم بیاوریم.

 
وی در پاسخ به این سؤال که «لیست ورود و خروجی تیمش را مشخص کرده است یا خیر، گفت: برای لیست ورودی با یکی دو بازیکن صحبت کردیم و احتمالاً از فردا کارمان شروع می‌شود. در خصوص لیست خروجی‌مان، تمام بازیکنان‌ هستند مگر اینکه بازیکنی خودش بخواهد جدا شود و یا اینکه خارج از لیست ما باشد. بقیه بازیکنان هر کدام که دوست داشته باشند می‌توانند با توافق با باشگاه قراردادشان را تمدید کنند. این بازیکنان مردانگی و با شرافت بازی کردند و من پای آنها می‌ایستم. من اگر سه بازیکن نیم‌فصل گرفته بودیم الان راحت با اختلاف قهرمان می‌شدیم.

 
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره شرایط منتظر محمد که به‌صورت قرضی به مس رفته بود، عنوان کرد: من درباره بازیکنی دوست ندارم صحبت کنم. تشکر می‌کنم که یک سال پرفراز و نشیب کنار دوستان داشتم. من هر جایی که نیاز بوده و صحبت کردم برای منافع تیمم و استقلال بوده است و باید این کار را انجام داده و از استقلال دفاع می‌کردم. امیدوارم شرایط کنفرانس‌ها درست شود تا سال بعد مشکلات و هجمه‌ها نباشد. درباره برنامه لیگ را بگویم که آقایانی که علم‌شان را ندارند بدانند که در هفته آخر نباید دو تیم تهرانی در تهران بازی کنند چون استادیوم نداریم و بلد باشند که برنامه‌ریزی کنند.

 
نکونام در خصوص اینکه تیمش با 67 امتیاز نایب‌ قهرمان شد و آینده استقلال را چطور می‌بیند، گفت: ما تمام تلاش‌ و تمرکزمان را داشتیم که بهترین عملکرد را داشتیم. وقتی با 67 امتیاز نایب قهرمان می‌شویم نشان از عملکرد خوب‌مان دارد. امیدوارم فقط کسی شرمنده نباشد. آنهایی که باید شرمنده باشند الان خوشحال هستند، ولی در آینده باید جواب آه و نفرین هواداران را بدهند. آینده استقلال کاملاً روشن است. از روزی که آمدم لباس استقلال را به بازیکنان نشان دادم و گفتم که این لباس برای ما باارزش و مقدس است و به بازیکنان گفتم که این لباس جایگاه ویژه‌ای دارد. جاهایی هم که من اشتباه داشتم و بازیکن نتوانسته است کارش را انجام دهد، امیدوارم مرا ببخشند و قول می‌دهم سال بعد با عملکردی بهتر بتوانیم خوشحال‌شان کنیم.

 
وی در واکنش به این موضوع که کارشناس داوری گفته که گل پرسپولیس آفساید بوده است، خاطرنشان کرد: شک نکنید که آفساید بود. من فوتبال بازی کردم و خطا و هند و ... را می‌دانم. شاید قانون اخراج را ندانم. من گفتم که امسال آن تیمی که باید قهرمان می‌شد، شد. هیچ تضمینی نیست و سال آینده هم اگر VAR نیاید باز هم این اتفاقات می‌افتد. تا موقعی که VAR نیاید، آن تیم سودش را می‌برد و این تیم ضرر می‌کند. الان ببینید کدام رنگ سود برد و کدام رنگ باخت. ما سرمان بالاست. 15 تیم قهرمان‌شان استقلال بود و یک تیم هم بین خودش و یک کمیته‌ای که بازی‌ها را برگزار می‌کرد، قهرمان شد! مهم نیست ما کارمان را انجام دادیم و به کاری که انجام دادیم، افتخار می‌کنیم. اینکه پاک هستیم و شرافت داریم خوشحال هستیم. هواداران ما و حتی هواداران تیم‌های بزرگ دیگر هم همه ناراحت هستند، ولی خوشحال هستیم که کارمان را انجام دادیم و مردم خوشحال هستند. قربان خدا بروم، آنهایی که این کارها را کردند، مطمئن باشید تقاصش را می‌دهند.

 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که «نمی‌خواهید شکایت کنید؟»، گفت: کجا دیدید کسی خلاف کرده و شکایتی صورت گرفته باشد و نتیجه یک بازی برگردد؟! وقتی قرار است یک اتفاقی بیفتد، فرقی نمی‌کند. جام پیش ما بود و همه مسئولان می‌دانستند و آمده بودند اینجا. دقیقه 25 بازی همه آمدند ورزشگاه پاس قوامین، چون بازی آنجا مسابقه‌ای نبود که گلی داشته باشد.

نکونام در واکنش به این موضوع که با وجود سازوکاری که وجود دارد بعید است که VAR بیاید و باز هم چنین شرایطی پیش بیاید که استقلال باز هم نتواند قهرمان شود و شرایط طوری می‌شود که بگویید بروید بازی و فکر کنید که 2 بر صفر عقب هستید، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در هر بازی فکر کنیم که 2 بر صفر عقب هستیم. یکسری از بازی‌ها را یک بر صفر می‌برید یا باید VAR بیاید یا چیز دیگر که نمی‌توانیم بگوییم، ولی مطمئن باشید یک روزی می‌گویم.

 
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که تشکیل حلقه او و بازیکنان در پایان بازی چه معنایی داشت، گفت: معنی آن تیم بودن، تلاش کردن‌مان و زحمت‌کشیدن و هدفی که برای آینده داریم، بود./تسنیم

کلمات کلیدی: جواد نکونام
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده