بمب افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمد-راهبرد معاصر

بمب افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، ایالات متحده امروز (چهارشنبه) یک بمب افکن دوربرد B-۱ B را بر فراز شبه جزیره کره و برای اولین مانور «بمباران دقیق هدایت شونده» خود با کره جنوبی طی هفت سال گذشته به پرواز درآورد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ این مانور که نشانی از قدرت نمایی علیه کره شمالی محسوب می‌شود در حالی برگزار شده که تنش‌ها در شبه جزیره کره در پی به پرواز درآمدن بالون‌های زباله کره شمالی بر فراز کره جنوبی و سایر اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ تشدید شده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رزمایش با حضور جنگنده‌های پیشرفته کره جنوبی و آمریکا و همراهی بمب افکن B-۱ B آمریکایی که دومین بمب افکن مستقر این کشور در شبه جزیره کره است، برگزار شد.

این رزمایش به منزله تعهد امنیتی آمریکا به کره جنوبی و تقویت موضع دفاع مشترک دو کشور است.

در جریان این مانور، این بمب افکن «مهمات حمله مشترک مستقیم» را ضمن اسکورت توسط جنگنده‌های کره جنوبی پرتاب کرد که نخستین حضور بمب افکن آمریکایی در چنین رزمایشی از ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های نیروی هوایی کشور رزمایشی با استفاده از سلاح واقعی برای نشان دادن آمادگی کشور به منظور مجازات کره شمالی در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز این کشور انجام دادند.

یک بمب افکن B-۱ B قادر به حمل محموله بزرگ تسلیحات متعارف است. کره شمالی قبلا استقرار این بمب افکن را دلیلی بر خصومت آمریکا خوانده و با آزمایش‌های موشکی خود به پرواز‌های گذشته B-۱ B و دیگر هواپیما‌های آمریکایی در کره جنوبی پاسخ داده است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده