هوشمند سازی مالیات، درآمد‌های مالیاتی را ۱۰۰ درصد محقق کرد-راهبرد معاصر

هوشمند سازی مالیات، درآمد‌های مالیاتی را ۱۰۰ درصد محقق کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درآمد‌های مالیاتی کشور همزمان با هوشمند سازی مالیات به صورت کامل و ۱۰۰ درصد محقق شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۱۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحات انجام شده در حوزه سیستم مالیات ستانی در دولت سیزدهم و رویکرد اصلی این دولت در مالیات ستانی گفت: در دولت سیزدهم تاکید زیادی شد تا سیستم مالیات ستانی به سمت عدالت برود و از تمام مودیان مالیاتی مالیات عادلانه متناسب با درآمد اخذ شود و از سوی دیگر تلاش شد تا نظام مالیاتی در راستای ایجاد عدالت هوشمند شود و به این سمت نیز به خوبی حرکت شد.

وی در ادامه بیان کرد: در سیستم مالیات ستانی در دولت رئیس‌جمهور فقید اصلاحات زیادی صورت گرفت و همچنین سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی به طور کامل در کشور اجرایی شد و تمام مشاغل ملزم به استفاده از سیستم پوز شدند و ساماندهی دستگاه‌های پوز صورت گرفت که به این وسیله درآمد آنها کاملا مشخص و مالیات متناسب با درآمد اخذ شد. سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی به میزان بالایی جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته است.

قادری گفت: وصول درآمدهای مالیاتی به این شیوه و مبتنی بر هوشمندسازی نظام مالیاتی باعث تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی شده است و هر چه این درآمدها بیشتر محقق شوند دولت کسری بودجه کمتری را تجربه خواهد کرد، وقتی کسری بودجه وجود نداشته باشد تورم کمتر خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یک اقدام دیگر دولت سیزدهم بالا بردن مالیات بر مصرف بود که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کنندگان اخذ می‌شود. در این شیوه هر چه فرد درآمد بیشتری داشته باشد به همان میزان مالیات بیشتری هم می‌پردازد و چون کالاهای اساسی شامل این مالیات‌ها نمی‌شوند فشاری به مردم در زمینه اخذ مالیات بر ارزش افزوده وارد نمی‌شود. 

نماینده شیراز در مجلس دوازدهم ادامه داد: این شیوه مالیات ستانی هوشمند و متصل شدن تمام سامانه‌ها به هم باعث می‌شود تا مشاغل قانونی و مجوزدار به راحتی در کشور فعالیت کنند و در صورت شفافیت مالیاتی به آنها معافیت هم اعطا می‌شود و از سوی دیگر مشاغل زیر زمینی که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند هم جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده