صدور بیانیه پایانی گروه دی-۸ با تاکید بر آتش‌بس فوری و دائمی در غزه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

صدور بیانیه پایانی گروه دی-۸ با تاکید بر آتش‌بس فوری و دائمی در غزه

کشور‌های عضو گروه دی-۸ با صدور بیانیه مشترکی خواستار برقراری آتش‌بس فوری، دائمی و بدون قید و شرط در غزه و پایان دادن به حملات رژیم اسرائیل به مردم فلسطین در غزه شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشور‌های عضو گروه دی- ۸ امروز شنبه هشتم ژوئن با حضور نمایندگان کشور‌های ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، نیجریه، پاکستان و بنگلادش در استانبول برگزار شد.

در بیانیه مشترک صادره که پس از برگزاری این نشست منتشر شد، آمده است: خواستار آتش بس فوری، دائمی و بدون قید و شرط در غزه و پایان دادن به حملات (رژیم) اسرائیل به مردم فلسطین در غزه هستیم.

در ادامه بیانیه نشست مذکور همچنین اضافه شده است: حمایت تزلزل ناپذیر کشور‌های عضو دی- ۸ از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و مبارزه فلسطین را مورد تأکید قرار می‌دهیم.

ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، نیجریه، پاکستان و بنگلادش اعضای گروه دی -۸ (۸ کشور اسلامی درحال توسعه) را تشکیل می‌دهند.

سازمان دی- ۸ در سال ۱۳۷۶ با عضویت ۸ کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، مالزی، اندونزی، مصر و نیجریه تشکیل شد.

گروه دی- ۸ که متشکل از کشور‌های مهم اسلامی در حال توسعه است، به طور کلی در برگیرنده ۱.۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان است که میزان تولید ناخالص داخلی آن ۴.۸ تریلیون دلار است.

دی- ۸ با این ویژگی‌ها سازمانی تلقی می‌شود که نقش تلاش‌های دیپلماتیک سازمان‌های همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و همکاری شانگهای در زمینه غزه را پررنگ‌تر ساخته و تأثیر آن را افزایش می‌دهد. / آناتولی

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده