محمود عباس: از میانجیگری چین میان فلسطین و اسرائیل برای صلح استقبال می‌کنیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

محمود عباس: از میانجیگری چین میان فلسطین و اسرائیل برای صلح استقبال می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که این تشکیلات از هرگونه میانجیگری چین میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به صلح استقبال می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 17
کد خبر: ۱۸۹۷۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود عباس در گفتگو با شبکه " CCTV" چین اظهار کرد: حضور پکن در اجلاس اخیر کشور‌های عربی یک شاخص مهم است و نشان می‌دهد که چین از طریق این اجلاس وارد کشور‌های عربی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این مشارکت در اجلاس‌های آتی اعراب ادامه یابد.

محمود عباس همچنین گفت: علاوه بر این، کاری که چین در زمینه آشتی ایران و عربستان و حل و فصل اختلافات قدیمی آن‌ها انجام داده است و کشور‌های دیگر موفق به تحقق آن نشده بودند؛ به این دلیل بود که پکن حسن نیت دارد و چیزی جز منافع این دو کشور را نمی‌خواهد.

وی افزود: چین توانست معجزه‌ای میان ایران و عربستان سعودی رقم بزند که مورد استقبال کل جهان عرب قرار گرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه درباره دیدارهایش با مقامات چین نیز تصریح کرد: من با آن‌ها درباره نقش چین در اجلاس سران عرب صحبت کردم و امیدوارم چین به دلیل اینکه کشور صادقی است در صلح میان ما و اسرائیل ایفای نقش کند. ما به نشانه استقبال دست خود را دراز می‌کنیم و موافقیم که چین تلاش خود را به کار بگیرد و امیدواریم که اسرائیل با میانجیگری چین موافقت کند؛ چراکه حاکم شدن صلح در خاورمیانه و جهان به نفع آن نیز هست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در سفری رسمی که پنجمین سفر وی به شمار می‌رود وارد پکن شد و این سفر تا روز جمعه ادامه یافت. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار