مخالفت آلمان با طرح اعزام مستشار نظامی به اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

مخالفت آلمان با طرح اعزام مستشار نظامی به اوکراین

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که دولت این کشور مخالف طرح فرانسه برای اعزام مستشار و مربی نظامی به اوکراین است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۶۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد برلین از طرح فرانسه برای اعزام مربیان آموزشی کشورهای غربی به اوکراین برای آموزش ارتش این کشور، حمایت نخواهد کرد.

 

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که پیشتر در چند موقعیت گزینه اعزام احتمالی نیرو از فرانسه به اوکراین را رد نکرده بود، به‌تازگی با اشاره به تشکیل ائتلافی از مدرسان نظامی برای آموزش سربازان اوکراینی در خاک اوکراین به منظور جنگ با نیروهای روس، پا را فراتر نهاده است!

 

ماکرون دراین‌باره گفته است: می‌خواهیم با هدف بهره‌وری، ائتلافی تشکیل دهیم و تعدادی از شرکای ما نیز همین حالا موافقت‌شان را اعلام کرده‌اند. طی چند روز آینده، تشکیل بزرگ‌ترین ائتلاف ممکن را با توانایی پاسخ به نیازهای اوکراین، نهایی خواهیم کرد.

 

ماکرون کشورهای دخیل در این ائتلاف را اعلام نکرده است. به گفته وی، اعزام متخصص علوم نظامی به اوکراین جهت آموزش سربازان این کشور، واکنش روسیه را به همراه نخواهد داشت! وی درباره این موضوع ادامه داد: ما با روسیه در جنگ نیستیم. دنبال تشدید تنش هم نیستیم اما هدف‌مان این این است که با هر چه در توان داریم به اوکراین برای مقاومت کمک کنیم.

 

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: آیا اگر به درخواست اوکراین، سربازانش را در خاک خودش بسیج کنیم و آموزش دهیم، اقدام به تشدید تنش کرده‌ایم؟ نه، این کار به معنای اعزام نفر (اعم از اروپایی و نیروهای ائتلافی) به خط مقدم نیست.

 

اظهارات و ادعاهای ماکرون پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پاریس مطرح شده است. او پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که پاریس برای کی‌یف جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» ارسال خواهد کرد و به خلبانان اوکراینی آموزش می‌دهد. گفته می‌شود که خلبانان اوکراینی تا پایان سال برای پرواز با این جنگنده‌های آماده خواهند شد.

 

نیروهای فرانسوی تاکنون حدود ۱۰ هزار نیروی اوکراینی را در فرانسه و سایر کشورهای ناتو آموزش داده‌اند. لیتوانی و استونی نیز به طور علنی اعلام کرده‌اند که تمایل به اعزام مدرس نظامی به اوکراین دارند. کاجا کالاس، نخست وزیر استونی ماه پیش گفت که مدرسان ناتو همین حالا نیز در کشور جنگ‌زده اوکراین فعال هستند.

 

مقامات روس هشدار داده‌اند که هر نوع نیروی نظامی خارجی در اوکراین، اهدافی مشروع برای نیروهای روس خواهند بود و نوع وظایف محوله یا موقعیت اعزامی آنها هیچ تفاوتی در این موضوع ایجاد نخواهد کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار