عین اللهی:‌ تامین سلامت و امنیت غذا بر عهده وزارت بهداشت است-راهبرد معاصر

عین اللهی:‌ تامین سلامت و امنیت غذا بر عهده وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت، بر اهمیت تامین امنیت غذایی توسط وزارت بهداشت تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، بهرام عین اللهی، روز یکشنبه در همایش روز جهانی ایمنی غذا در مرکز همایش‌های صداوسیما، گفت: اغلب بیماری‌ها از طریق هوا و غذا وارد بدن می‌شوند که از همین رو، اهمیت غذا را می‌توان در پیشگیری از بروز بیماری‌ها مورد توجه قرار داد.

 

وی افزود: غذا نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه دارد و تنها وزارتخانه‌ای که متولی سلامت و تأمین امنیت غذایی است؛ وزارت بهداشت است. در واقع، این وزارت بهداشت است که باید اطمینان لازم از امنیت و سلامت غذا را به مردم بدهد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رئیس جمهور شهید، گفت: یکی از مشکلات اصلی در دنیا، بیماری‌های غیرواگیر است که عمدتاً از رژیم غذایی ناسالم ایجاد می‌شود.

 

عین‌الهی با بیان اینکه پایش امنیت غذایی نیازمند یک سیستم پیشرفته است، افزود: کشور ما مجهز به این سیستم پیشرفته است؛ سیستم پیشرفته پایش امنیت غذایی کشور جمهوری اسلامی ایران، سازمان غذا و دارو است. سازمان غذا و دارو در زمینه امنیت غذایی فعالیت می‌کند و همکاری این سازمان با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. من از سازمان غذا و دارو می‌خواهم که در صورت هرگونه تخلف در زمینه تأمین غذای مردم به شدت به موضوع ورود کند.

 

وی ادامه داد: موضوع امنیت غذایی مختص یک کشور نیست چرا که مواد غذایی به کشورها صادر می‌شود. کشورها نه تنها وارد کننده مواد غذایی هستند بلکه مواد غذایی را به سایر کشورها صادر می‌کنند و به همین دلیل موضوع امنیت غذایی مختص یک کشور نیست./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده