واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه ضدایرانی سران آمریکا و فرانسه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه ضدایرانی سران آمریکا و فرانسه

وزارت امور خارجه بیانیه (نقشه راه) مشترک رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه را که در بخشی از آن اتهامات بی‌اساس و غیرقابل قبول علیه ایران مطرح شده، محکوم کرد و آن را مردود دانست.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همان‌طور که بار‌ها گفته‌ایم، جمهورى اسلامى ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللى و بر اساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان پایبند است.

وی اضافه کرد: نقش شناخته‌شده جمهورى اسلامی ایران در ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در راستای تقویت امنیت بین‌المللی غیرقابل‌انکار است.

کنعانی خاطر نشان کرد: همچنین از ابتداى منازعه اوکراین تاکنون، همواره سیاست اصولى و روشن جمهورى اسلامی ایران مبتنى بر حمایت از حل و فصل سیاسى اختلافات دو طرف بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: بسیار مضحک است که حامیان رژیم کودک‌کُش اسرائیل که حدود ۱۵ هزار کودک و هزاران زن فلسطینی را طی ۸ ماه قتل عام و سلاخی کرده و نیز سرکوب کنندگان دانشجویان و شهروندان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، به خود اجازه می‌دهند که به دیگران درس اخلاق و حقوق بشر دهند.

او در ادامه بیان کرد: به رئیس‌جمهور فرانسه توصیه می‌کنیم در چارچوب اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت تلاش اروپا برای عدم دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا در قبال ایران را نیز اصلاح کند. /تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار