پزشکیان:برنامه هفتم را برمبنای سیاست‌های رهبری اجرا می‌کنم-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

پزشکیان:برنامه هفتم را برمبنای سیاست‌های رهبری اجرا می‌کنم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره رویکرد دولتش در اجرای برنامه‌های بالادستی گفت: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشخص است و هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه توسعه را بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اجرایی کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری طی سخنانی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تحقق برنامه‌های بالادستی کشور از جمله برنامه هفتم توسعه دارد، گفت: من در روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری و در 5 دقیقه زمانی که برای تبیین برنامه‌های خودم داشتم، تصریح کردم که ما قرار نیست برنامه جدیدی بنویسیم و سیاست جدیدی را در کشور اعلام کنیم. 

وی افزود: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشخص است و نهایتا کاری که دولت محترم در گذشته بر اساس کارشناسی انجام داده، تبدیل به قانون شده و طبیعتاً باید هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه توسعه را بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اجرایی کند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم این کار کنیم اصولاً نباید تا الان که در خدمت شما هستم، بیشتر برنامه‌های ما معطل مانده باشد و چشم‌اندازهایی که مقام معظم رهبری مشخص کردند که قرار بوده ما کشور اول منطقه باشیم و فقر را از بین ببریم و عدالت را گسترش دهیم محقق می‌شد. همه اینها نشان می‌دهد که ما در اجرا نتوانستیم پیاده کنیم،‌در نتیجه اگر روزی ما سیستم اجرایی را در اختیار داشتیم باشیم اولویت اصلی ما رفتن به سمت اجرای سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌های قانونی است. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که چه رویکردهایی را برای تحقق آنچه که اشاره کردید محقق شود؟ عنوان کرد: معمولا دولت‌ها وقتی برنامه اعلام می‌کنند برای رسیدن به این برنامه‌ها کار کارشناسی هم از نظر منابع مالی،‌نیروهای انسانی پیش بینی‌های لازم را در نظر گرفته است. قدم اول این است که ما جهتی که دولت در پیش گرفته بوده دنبال کنیم و سعی کنیم که برنامه‌های بالادستی را درست و به موقع اجرا کنیم. 

وی افزود: مشکلی که ما معمولا در دولت‌ها و تغییر مدیریت‌ها داریم این است که هر کس می‌آید مسیر اصلی را تغییر می‌دهد و یک مسیر جدیدی را تعریف می‌کند در حالی که از نظر علمی راه مشخص است و برنامه معلوم است. بنابراین وظیفه فردی که به عنوان رئیس‌جمهور روی کار می‌آید دنبال کردن مسیر اصلی که از قبل در حال دنبال شدن بوده است. اگر آن راه نامناسب باشد باید کارشناسی مجدد صورت گیرد اما اگر راه درست باشد لزومی برای اینکه ما یک برنامه جدید بنویسیم از نظر علمی بی ربط است. /تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده