رئیس اقلیم کردستان عراق: روابط مستحکم و تاریخی با ایران داریم-راهبرد معاصر

رئیس اقلیم کردستان عراق: روابط مستحکم و تاریخی با ایران داریم

رئیس اقلیم کردستان عراق، جمهوری اسلامی ایران را همسایه مهم عراق دانست و تاکید کرد که اربیل و تهران روابط مستحکم و تاریخی با یکدیگر دارند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 14
کد خبر: ۲۴۵۳۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، ساعت ۳ بعدازظهر امروز جمعه ۲۵ خرداد ماه جاری (۱۴ ژوئن ۲۰۲۴) در شهر اربیل، از «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه ایران و هیئت همراه استقبال کرد و در نشستی درباره اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق و اقلیم کردستان، بر اساس همسایگی خوب و منافع مشترک تأکید کردند؛ همچنین دو طرف؛ خواستار تقویت روابط میان یکدیگر، به ویژه در حوزه‌های تجاری و بازگانی شدند.

در بخش دیگری از این دیدار، «علی باقری» از مسئولان اقلیم کردستان برای همکاری و تسهیل سفر زائران ایرانی که از طریق مرز‌های رسمی اقلیم کردستان به اماکن مقدس در جنوب عراق سفر می‌کنند؛ دوباره تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این نشست، «نیچیروان بارزانی» از همکاری‌ها و حمایت‌های ایران از عراق و اقلیم کردستان تشکر و بر تداوم روابط خوب و ارزشمند میان دو طرف، تأکید کرد.

بارزانی همچنین، ایران را به عنوان کشور و همسایه مهم قلمداد و در این باره به روابط مستحکم و تاریخی دو طرف اشاره کرد.

به طور کلی وضعیت منطقه و چند موضوع مهم و باارزش مشترک، محور دیگری از این نشست بود که تعدادی از مسئولان اقلیم کردستان از جمله؛ «ریبر احمد» وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، «فوزی هریری» رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، «صفین دزه‌یی» رئیس اداره روابط خارجی حکومت اقلیم کردستان، «فلاح مصطفی» دستیار رئیس اقلیم کردستان، «امید خوشناو» استاندار اربیل، «عبدالله آکره‌ای» مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران، «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و «اسدالله رازانی» سرکنسول ایران در اربیل حضور داشتند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده