باقری کنی در کنفرانس خبری مشترک با مسرور بارزانی: به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما را با اقلیم کردستان خدشه دار کند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

باقری کنی در کنفرانس خبری مشترک با مسرور بارزانی: به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما را با اقلیم کردستان خدشه دار کند

سرپرست وزارت خارجه در کنفرانس خبری مشترک با مسرور بارزانی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، تاکید کرد: ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما با اقلیم کردستان را خدشه دار کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 14
کد خبر: ۲۴۵۳۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه و مسرور بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق پس از دیدار با یکدیگر در کنفرانس خبری حضور یافتند.

باقری امروز (جمعه) در نشست خبری مشترک با مسرور بارزانی گفت: ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما با اقلیم کردستان را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، گفت. هوشیاری رهبران و مقامات عالی ایران و عراق و دوستان و برادران در اقلیم کردستان اجازه نخواهد داد دشمنان هیچگونه روزنه و فرصتی برای سوءاستفاده پیدا کنند.

باقری همچنین گفت: مناسبات ما برادرانه و ریشه در تاریخ دارد. دین و فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک و سرنوشت مشترک در آینده پیوند ناگسستنی بین ما ایجاد کرده و ما به این اذعان داریم که این پیوند ناگسستنی یک قدرت بی بدیل در منطقه ایجاد کرده که ثبات بخش و آرامش بخش برای منطقه است.

وی با بیان اینکه روابط ما با کردستان عراق برادرانه، تاریخی و در راستای ثبات منطقه است، بر تقویت روابط با اقلیم کردستان در همه سطوح به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد و گفت آینده‌ای درخشان و روشن پیش روی همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

باقری اولین مسئله امت اسلامی در حال حاضر را مسئله فلسطین دانست و گفت: ما با کشور‌های اسلامی برای توقف کشتار فلسطینی‌ها در غزه توسط صهیونیست‌ها در غزه همکاری می‌کنیم.

باقری بر تحکیم پیوند‌ها و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بعد اقتصادی تأکید کرد و خواهان توسعه همکاری‌های اقتصادی شد.

سرپرست وزارت خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد: اربعین پیش رو با مدد گرفتن از تجارب قبلی و همکاری هم تسهیلات بیشتری را به زائران ایرانی بدهیم.

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز در این نشست خبری گفت: ثبات در منطقه به نفع دو طرف است.

«مسرور بارزانی» با بیان اینکه جلسه خوبی با باقری داشتم، گفت: درباره توسعه روابط دو طرف و بهبود روابط بازرگانی بین ایران و عراق و اقلیم کردستان و بهبود ثبات سیاسی در منطقه و مشکلات امنیتی در منطقه گفتگو کردیم. / دفاع پرس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده