آنروا باید بتواند آزادانه اقدام به امدادرسانی در غزه کند-راهبرد معاصر

آنروا باید بتواند آزادانه اقدام به امدادرسانی در غزه کند

گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار آزادی عمل نهادهای وابسته به سازمان ملل در کمک رسانی به مردم غزه شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۳۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، سران گروه هفت که اکنون در ایتالیا گردهم آمده و درباره مسائل مختلف بین المللی به رایزنی می‌پردازند در بیانیه پایانی روز دوم درباره جنگ غزه و نهادهای بشردوستانه نیز مطلبی بیان کردند.

 

بر این اساس، در این بیانیه آمده است: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا باید بتواند بدون اعمال محدودیت اقدام به امدادرسانی در غزه بکند.

 

این بیانیه می‌افزاید: ما بر این موضوع اتفاق نظر داریم که سازمان آنروا و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل باید بتوانند به صورت آزادانه و بدون هیچ محدودیتی اقدام به توزیع اقلام بشردوستانه در میان غیرنظامیان نیازمند کرده و به وظایف خود عمل کنند.

 

در ادامه بیانیه گروه هفت تاکید شده است: ما از تمامی طرف‌های درگیر در این منازعه می‌خواهیم عبور سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان نیازمند در غزه به ویژه برای زنان و کودکان را تسهیل کنند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: تأمین امنیت دسترسی کامل، سریع، ایمن، و بدون مانع در تمامی اشکال آن مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی و از طریق تمامی گذرگاه‌های زمینی، از جمله گذرگاه رفح، مسیرهای دریایی، و از طریق بندر اشدود همچنان یک اولویت اصلی است.

 

بیانیه گروه هفت در حالی صادر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم ماه مِی اقدام به اشغال گذرگاه رفح و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان از این گذرگاه کرده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده