قیمت دام زنده برای عید قربان اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت-راهبرد معاصر

قیمت دام زنده برای عید قربان اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در مورد قیمت دام زنده سبک در آستانه عید قربان گفت: قیمت نقد هر کیلوگرم بره نر کشتاری بالای یک سال برای مصرف‌کننده در آستانه عید قربان بین ۲۳۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در مورد قیمت دام زنده سبک در آستانه عید قربان گفت: قیمت نقد هر کیلوگرم بره نر کشتاری بالای یک سال برای مصرف‌کننده در آستانه عید قربان بین ۲۳۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.

 

منصور پوریان در مورد تفاوت قیمت دام در تهران و سایر استان‌های کشور بیان کرد: قیمت‌ها در تهران و استان‌ها چندان تفاوتی نمی‌کند اما به صورت کلی قیمتی که ما با مشورت برخی از دامداران تعریف کردیم در شرایط فعلی برای دامداران خوب است تا به این صورت بتوانند حجمی از دام زنده‌ای که روی دستشان مانده را در روز عید قربان که پیک مصرف به شمار می‌آید، بفروشند.

 

پوریان با بیان اینکه در حال حاضر حجم زیادی از دام سبک در کشور داریم که حجیم شده و روی دست دامداران مانده است، عنوان کرد: قیمت‌گذاری دام به صورت کلی به توافق بین خریدار و فروشنده بستگی دارد اما ما سعی کردیم یک قیمت مناسب تعیین کنیم تا هم به نفع دامدار باشد و هم تقاضا در بازار افزایش یابد. البته با توجه به اینکه دام در بسیاری از استان‌ها زیاد است ممکن است برخی دامداران دام خود را حتی پایین‌تر از این قیمت هم عرضه کنند.

 

او ادامه داد: در حال حاضر برآورد می‌شود میزان دام موجود عرضه شده در کشور بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس است و پیش‌بینی ما این است که نزدیک به ۷۰۰ هزار رأس در روز عید قربان امسال جذب بازار شود.

 

پوریان با بیان اینکه وضعیت ما نسبت به سال گذشته خیلی متفاوت است و دام سبک آماده کشتار بسیار زیادی داریم، افزود: در سال‌های قبل به طوری معمول تقاضا برای خرید عید قربان حدود ۵۰۰ هزار دام بوده است اما با توجه به اینکه امسال دام زیاد است پیش‌بینی ما این است در این روز پرمصرف ۷۰۰ هزار رأس دام به فروش برود که امیدواریم این عدد محقق شود تا فشار از روی دامداران برداشته شود و بتوانند بخشی از دام خود را بفروشند.

 

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در پاسخ به اینکه مردم از چه مراکزی می‌توانند دام زنده تهیه کنند؟ گفت: در تهران سازمان میادین غرفه‌هایی را مخصوص عرضه دام سبک تعیین کرده است و علاوه بر آن مراکز دیگری هم وجود دارد و حدود چند هفته است که عرضه دام در این مراکز افزایش یافته است تا مشکلی در روز عید قربان به وجود نیاید. در دیگر استان‌ها هم مراکز مخصوص وجود دارد و مردم نگرانی بابت عرضه نداشته باشند چرا که همانطور که اشاره شد میزان عرضه خیلی زیاد است./ همشهری‌آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار