جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد-راهبرد معاصر

جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس‌جمهور برای اثربخشی بودجه‌های فرهنگی باید برنامه داشته باشد. امروزه هزینه‌های بسیاری در این عرصه صورت می‌گیرد اما باید اثربخش باشد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۵۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد فرهنگی سیما که عصر امروز با حضور محمدهادی همایون و شهرام یزدانی به‌عنوان مشاوران وی برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: شعاری که ما برای دولت انتخاب کرده‌ایم، یک جهان فرصت و یک ایران جهش و هر ایرانی یک نقش پرشکوه است.

 وی افزود: بر این اساس این شعار را اعلام کردیم که شعار خلاصه‌ی برنامه دولت برای چهار سال آتی است. از مزیت‌های نسبی کشور ما این است که فرصت‌های بسیاری را با خود دارد. اگر موفقیت‌هایی در موضوعات مختلف داشتیم، به مدد فرهنگ ما بوده است. اگر توانستیم قدرت یابیم، در خود عرصه فرهنگی می‌تواند فرصت‌ها و موفقیت‌ها بیشتر باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید این فرهنگ و فرصت‌هایش را بشناسد و آن را با برنامه به میدان بیاورد. با همدلی و هم‌افزایی دل‌هاو فکرها به هم پیوند می‌خورد و قدرت فرهنگ و هنر این است که این پیوند به جهان و حوزه تمدنی بدهد. اگر خدای ناکرده این پیوندها شکل بگیرد، یک سکوت شکل بگیرد.

جلیلی با برشمن فرهنگی‌های مقاومت، ما می‌توانیم، همه با هم می‌سازیم و امثال آن اظهار داشت: دشمنان علیه نقاط قوت ما یعنی فرهنگ ما حمله می‌کنند و این نشان از قوت ماست که باید برای آن برنامه داشت.

وی درباره نقش دولت در این زمینه گفت: رئیس‌جمهور علاوه‌بر اینکه در رأس دولت است، رئیس بخش‌های فرهنگی مانند شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم هست و در این زمینه باید با برنامه عمل کند. رئیس‌جمهور برای اثربخشی بودجه‌های فرهنگی باید برنامه داشته باشد. امروزه هزینه‌های بسیاری در این عرصه صورت می‌گیرد اما باید اثربخش باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مدیران فرهنگی باید پخته و باتجربه باشند تا بتوانند در این زمینه موثر باشند و مفید عمل کنند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار