رئیس جمهور اوکراین: پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رئیس جمهور اوکراین: پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف یک پیشنهاد مورد توافق جامعه بین‌المللی برای پایان جنگ به روسیه ارائه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۵۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ زلنسکی امروز شنبه در سفر به شهر لوسرن در سوئیس برای شرکت در نشست صلح، اعلام کرد که وی یک پیشنهاد برای پایان جنگ به روسیه ارائه خواهد کرد زمانیکه مورد توافق جامعه جهانی قرار گیرد.

این اولین روز از نشست بین‌المللی صلح اوکراین در کشور سوئیس است که بدون روسیه آغاز شده و مسکو آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

چین نیز به عنوان یک متحد روسیه با تاکید بر اینکه حضور مسکو به عنوان یکی از طرفین جنگ در این نشست است، نماینده‌ای را به سوئیس اعزام نکرده است.

درحالیکه مقام‌های ارشد کشور‌های مختلف برای حضور در این نشست به لوسرن سفر کردند، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آنجا حضور پیدا کردند.

در این نشست فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که هر فرایند معتبری به سمت صلح نیاز به مشارکت روسیه خواهد داشت.

این نشست که در آن آمریکا از یک بسته ۱.۵ میلیارد دلاری کمک غیرنظامی به اوکراین رونمایی کرد تا فردا ادامه پیدا می‌کند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار