حاجی‌بابایی:روند روابط استراتژیک ایران و روسیه حفظ می‌شود-راهبرد معاصر

حاجی‌بابایی:روند روابط استراتژیک ایران و روسیه حفظ می‌شود

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه همکاری‌های خوبی بین دو کشور ایران و روسیه در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی وجود دارد ،گفت: روابط ایران و روسیه استراتژیک است و این روند باید در آینده هم حفظ شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای فدراسیون روسیه امروز شنبه (۲۶ خردادماه) با حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن قدردانی از همدردی مقامات روسی به‌خصوص رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت: همکاری‌های خوبی بین دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی وجود دارد و روابط ایران و روسیه استراتژیک است که در آینده نیز همین روند حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه دو کشور در منطقه و جهان تاثیرگذار هستند و به همین سبب روابط دوجانبه باید تقویت شود، بیان کرد: زمستان سال گذشته به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به روسیه سفر کردم که مباحث خوبی در آن مطرح شد که نشان دهنده ظرفیت های خوب بین دو کشور است.

حاجی بابایی موضوع کریدور شمال به جنوب را فراتر از یک پروژه خواند و گفت: این کریدور یک پروژه نیست بلکه یک استراتژی را نشان می‌دهد و لازم است با سرعت و قدرت پیگیری شود. در سایر زمینه های همکاری نیز آمادگی لازم وجود دارد.

وی یکی از راه‌های مقابله با یک جانبه گرایی ایالات متحده آمریکا را تقویت روابط دوجانبه ایران و روسیه دانست، افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای رفع موانع در مسیر همکاری انجام شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی مسائل به یک منطقه، شهر یا کشور اختصاص ندارد بلکه به حیثیت انسانی در عرصه بین‌الملل مربوط است؛ که مسئله فلسطین و غزه از این دست موارد به حساب می‌آید. دفاع از مردم غزه یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

لئونید اسلوتسکی در ابتدای این دیدار شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه را تسلیت گفت.

رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای فدراسیون روسیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه، بیان کرد: در ۲ هزار سال گذشته بشر شاهد چنین تراژدی نبوده است که یک عده به صورت هدفمند برای کشتن کودکان بی‌گناه برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سبب شده تا ادعای هژمونی این کشور نابود شود زیرا آمریکا ادعای برعهده داشتن مسئولیت نظم جهانی را مطرح می‌کرد اما در غزه رفتاری کاملا متضاد را نشان داد که عملکرد ایالات متحده آمریکا این ادعا را خط زد.

لئونید اسلوتسکی ضمن تاکید بر تقویت روابط ایران و روسیه، ادامه داد: بعد از تشکیل کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی روابط پارلمانی از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک هشتمین نشست مشترک کمیسیون‌های روابط خارجی ایران و روسیه برگزار می‌شود که ساز و کاری موفق بوده است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای فدراسیون روسیه کوریدور شمال به جنوب را بزرگترین پروژه حمل و نقل قرن بیست و یکم خواند و گفت: امیدوارم با تلاش دو کشور، هرچه سریع‌تر این کوریدور را راه‌اندازی کنیم./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار