اردوغان: انتخابات شمال سوریه مشروعیت دادن به تروریست‌ها است-راهبرد معاصر

اردوغان: انتخابات شمال سوریه مشروعیت دادن به تروریست‌ها است

رئیس جمهور ترکیه امروز گفت: برگزاری انتخابات نمایشی توسط گروه تروریستی پ. ک. ک/پ. ی. د در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه مشروعیت بخشیدن به گروه‌های تروریستی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۵۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: هاکان فیدان، وزیر خارجه در جریان سفر خود به مسکو، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ. ک. ک/پ. ی. د در سوریه و «انتخاباتی» که آنها در حال برنامه ریزی هستند، به طور مفصل گفتگو کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر بر مخالفت آنکارا با برگزاری انتخابات نمایشی توسط گروه تروریستی پ. ک. ک/پ. ی. د در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه تاکید کرد و افزود: باید بگویم که انتخاباتی در (شمال) سوریه برگزار نخواهد شد. این تنها یک نقشه برای مشروعیت بخشیدن به گروه تروریستی و ایجاد یک تشکیلات تروریستی در منطقه است.

رجب طیب اردوغان همچنین به رایزنی خود با نخست وزیر اسپانیا درباره خرید جنگنده‌های یوروفایتر اشاره کرد و گفت: پدرو سانچز نسبت به برگزاری یک نشست درباره جنگنده‌های یوروفایتر ابراز آمادگی کرد. یوروفایتر برای ما مهم است. آلمان نیز در این مورد نرمش نشان داده است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار