نماینده عراقی: آمریکا از اردوگاه «الهول» علیه کشورمان استفاده می‌کند-راهبرد معاصر

نماینده عراقی: آمریکا از اردوگاه «الهول» علیه کشورمان استفاده می‌کند

نماینده پارلمان عراق امروز (شنبه) در سخنانی از استفاده آمریکا از اردوگاه الهول در سوریه به عنوان اهرمی علیه عراق پرده برداشت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۴۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» اعلام کرد که آمریکا به سیاست‌های خصمانه خود در قبال این کشور ادامه می‌دهد.

علیوی گفت: اردوگاه الهول سوریه خطری برای عراق است و دولت آمریکا از این پرونده به عنوان اهرم فشار علیه کشورمان بهره می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: الهول سوریه یک اردوگاه معمولی نیست بلکه یک اردوگاه تروریستی برای داعش است.

پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در سال ۱۳۹۶ توسط رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، اردوگاه الهول توسط آمریکا برای نگهداری و استفاده از بازماندگان داعش و خانواده‌های آنها برای انجام مقاصد شوم واشنگتن در منطقه ایجاد شد.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چندگاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

دولت عراق وجود اردوگاه الهول را یک تهدید واقعی و بمب ساعتی برای این کشور و جهان می‌داند و بار‌ها از جامعه جهانی خواسته است تا از کشور‌ها بخواهد اتباع خود را از این اردوگاه خارج کنند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده