شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی توسط پلیس فتا-راهبرد معاصر

شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتای فراجا از شناسایی ۲۲ نفر به دلیل ارتکاب تخلف انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و بار دیگر تاکید کرد که انتشار نظرسنجی‌های جعلی در مورد انتخابات
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۵۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار وحید مجید درباره انتشار نظرسنجی‌های دروغین انتخاباتی در فضای مجازی گفت: انتشار نظرسنجی‌های دروغین که در واقع باید آن را نظرسازی دانست در خصوص انتخابات ممنوع است. این نظرسازی‌ها برپایه داده خودساخته است و هیچ روش علمی ندارد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا در موارد متعددی اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است، گفت: کاربران فضای مجازی باید بدانند که انتشار و بازنشر این نظرسازی‌ها هم جرم است.

مجید از شناسایی ۲۲ نفر از متخلفان انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و گفت:‌از این ۲۲ نفر، چهار نفر اقدام به نظرسازی و داده خودساخته کرده بودند که از سوی پلیس فتا شناسایی و بازداشت شدند.

صبح امروز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و احضار چهار نفر درخصوص انتشار نظرسنجی‌های آنلاین دروغین و جعلی خبر داده و به ایسنا گفته بود که این افراد با سوءاستفاده از قابلیت‌های ربات‌های مجازی نتیجه نظرسنجی‌ها را تغییر می‌دادند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده