به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کاظمی در کارگروه دوروزه آسیبشناسی و بازمهندسی برنامهها و فعالیتهای سازمان دانشآموزی گفت: بازنگری در ساختار، مأموریتها، آییننامه، نظامنامهها، محتوای برنامه و آسیب شناسی برنامهها را مطرح کردهام زیرا بعد از۲۰سال فعالیت و در چله انقلاب نیاز به بازنگری داریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای جامعه، نیازها و ذائقههای دانشآموزان تغییر کرده است و باید محتوای برنامهها به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند.
رئیس سازمان دانشآموزی گفت: رویکرد مدرسهمحوری، دانشآموزمحوری، مهارتمحوری، نقشپذیری و استفاده از فضای مجازی بهعنوان رویکردهای جدید باید در دستورکار باشد تا سازمان دانشآموزی نقش تربیتی خود را پررنگ کرده و به کف مدرسه برود.
کاظمی گفت: نظامنامه نشان و درجات را بازبینی کنیم تا هویتبخش سازمان و نماد فعالیت سازمان باشد. این سؤال باید اکنون مطرح شود که آیا تبلور محتوای فعالیتهای سازمان در نظامنامه نشان و درجات است؟.
وی افزود: هر بخش را آسیبشناسی و تقسیمبندی و سپس محتوا را بازنگری کنیم تا خروجی این جلسه پیشنهادهایی برای شورای برنامهریزی سازمان باشد.
وی مدیران سازمان دانشآموزی استانها را مغز متفکر، هیات اندیشهورز و نخبگان سازمان دانشآموزی دانست و گفت: کارها باید پشتوانه فکری داشته باشد و فرصت استفاده از خرد جمعی را فراهم کنیم.
منبع: ایسنا