رئیس ستاد پزشکیان: نخستین وظیفه رئیس جمهور تعیین برنامه توسعه کشور است-راهبرد معاصر

رئیس ستاد پزشکیان: نخستین وظیفه رئیس جمهور تعیین برنامه توسعه کشور است

رئیس ستاد پزشکیان گفت: نخستین وظیفه رئیس جمهور به عنوان نفر دوم کشور و بالاترین مقام اجرایی، تعیین برنامه توسعه کشور است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۲۴۷۵۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست خبری علی عبدالعلی‌زاده ریس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان شامگاه امشب در جمع خبرنگاران تصریح کرد:خوشبختانه انتخابات مرحله اول به لطف خدا و دقت همه دست اندرکاران، شورای نگهبان، وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور و چهار نامزد فعال که به آخر خط رسیدند، به نحو مطلوب و درستی برگزار شد که جای تشکر و تبریک دارد.
وی افزود: همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد دکتر مسعود پزشکیان در مرحله اول با رتبه نخست به همراه آقای جلیلی وارد مرحله دوم شد.
وی در ادامه گفت: فرصتی هست که دو نامزد نهایی شده بتوانند آخرین دیدگاه‌های خود را درباره آینده کشور با مردم مطرح کنند.
رئیس ستاد پزشکیان خاطرنشان کرد: طبیعت رقابت همین است که هر دو نامزد تلاش خواهند کرد که همراه با توضیح دیدگاه‌های خود به مردم، نسبت به دیدگاه‌های طرف مقابل نقد داشته باشند و این لازمه انتخابات است.
وی در ادامه گفت: فرق انتخابات مرحله دوم با اول در این است که دیگر نامزدها متنوع نیستند و فقط دو نامزد هستند یا آقای پزشکیان انتخاب می شود یا آقای جلیلی.
وی خاطرنشان کرد: منتها بهتر است این انتخاب از بین دو شخص خارج شود و به سمت اندیشه ها برود ما به زیبایی شخص رأی نمی دهیم بلکه به کارآمدی، جهان بینی و اندیشه شخص رأی می دهیم که اساس برنامه های توسعه را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: نخستین وظیفه رئیس جمهور به عنوان نفر دوم کشور و بالاترین مقام اجرایی، تعیین برنامه توسعه کشور است.
رئیس ستاد پزشکیان تصریح کرد: در طول ۷۰ سال گذشته یعنی از ۱۳۲۷ که اولین برنامه توسعه کشور تهیه شده تا امروز شاهد ۱۲ برنامه توسعه بوده ایم؛ همه این برنامه ها، مجموعه طرح های عمرانی 5 ساله دولت بوده اند.
وی یاد آور شد: هیچ هدف گذاری برای بخش خصوصی در این برنامه ها نبوده است فقط می گویند دولت این کارها را خواهد کرد و برای این برنامه ها بودجه ای لحاظ می شود بعد اسم آن را می گذاریم برنامه توسعه ای.
 عبدالعلی‌زاده خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات چون این ضرورت احساس نیاز می‌شد؛ برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تعریف شد. برنامه توسعه هدف‌های فراتر از بودجه‌های سالیانه دولت است که کل کشور باید به سمت آن هدف گیری کند. اما بعد از دولت اصلاحات دولتی آمد که رئیس آن به توسعه فکر نمی‌کرد و آن برنامه را بست و کنار گذاشت، و توسعه‌ای اتفاق نیفتاد و در هیچ موردی به توسعه‌ای که آنجا ذکر شده بود نرسیدیم.
عبدالعلی‌زاده با بیان اینکه در انتخاب رئیس جمهور ملت آینده خود را انتخاب می‌کنند، نه شخصیت رئیس جمهور را که کت می پوشد یا کاپشن، اضافه کرد: گفتمانی که اکنون بین دو رقیب مطرح است گفتمان شفافی است که در طول دوران تبلیغات و مناظره معرفی شده است؛ یکی ادامه وضع موجود و طرفدار وضع موجود است، مخالف FATF و موافق خشونت. 
وی افزود: طرف مقابل که آقای پزشکیان است کاندیدای برداشتن تحریم ها و پایان دادن به دلال بازی در رابطه با تحریم، و رابطه عادلانه با کشور بر مبنای برد-برد است، به جای باتوم و درفش و کوبیدن بچه‌ها در کف خیابان معتقد به تفاهم است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده