لیبرمن: زمان آن فرا رسیده که اسرائیل به طور کامل از غزه خارج شود-راهبرد معاصر

لیبرمن: زمان آن فرا رسیده که اسرائیل به طور کامل از غزه خارج شود

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی روز سه‌شبنه در سخنانی تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده که اسرائیل به طور کامل از باریکه غزه خارج شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۲۴۸۰۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب اسرائیل بیتنا و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه خواستار قطع شدن آب و برق باریکه غزه شد.
وی گفت: «اسرائیل با وجود 120 ربوده شده در غزه، همچنان به تامین آب و برق این باریکه ادامه می‌دهد».
لیبرمن اضافه کرد: «زمان آن فرا رسیده که به این ناکامی‌ها پایان داده شود و به طور کامل از غزه خارج شویم».
این در حالی است که شرکت برق غزه سه‌شنبه تعمیرات زیرساخت‌های آسیب‌دیده دستگاه آب شیرین‌کن و سیستم فاضلاب غزه را آغاز کرده است. این اقدام که با هماهنگی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی انجام شده بود، با مخالفت وزیر تندرو کابینه این رژیم همراه بود.
بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره گفت: «ما داریم با دستان خود غزه را بازسازی می‌کنیم».
وی با اشاره به آزادی رئیس بیمارستان شفا، بیمارستان‌ها را مراکز تروریستی معرفی کرد و خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «دست از این حماقت بردارید».
از آغاز جنگ غزه تاکنون دستکم 37 هزار و 900 فلسطینی به شهادت رسیدند و 87 هزار تن دیگر زخمی شدند. فلسطینیان با کمبود شدید غذا، دارو و عدم دسترسی به آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند.
بنا بر بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت اخیر مرتکب دو جنایت جدید علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شد که طی آن 23 نفر شهید و 91 نفر زخمی شدند.
به این ترتیب شمار قربانیان جنایات مستمر رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تا به امروز که 269 روز از آن می گذرد به 37 هزار و 900 شهید و 87 هزار و 60 مجروح می‌رسد. هزاران نفر نیز در این میان در زیر آوار و مفقود هستند.
این در حالی است که مقاومت فلسطین همچنان در حال نبرد با اشغالگران است. سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز با 20 راکت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف قرار داد. 
کتائب القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز شماری از نظامیان اشغالگر را در تله یک منزل بمب‌گذاری شده در شرق شهر رفح هدف قرار داد و موجب کشته و زخمی شدن آنها شد.
از سوی دیگر، تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش داد که سطح سیاسی اسرائیل به ارتش اشغالگر چراغ سبز نشان داد تا به تدریج در طول ماه جاری به سمت مرحله سوم و نهایی جنگ غزه حرکت کند. 
بر اساس این گزارش، این تصمیم به دلیل پرونده تبادل اسرا و تشدید تنش در جبهه شمالی و با هدف دوری از گسترش دامنه جنگ جاری اتخاذ شده است. 
مرحله سوم شامل بقای نیروهای اشغالگر در محورهای نتساریم و فیلادلفیا و سایر نقاط در نوار غزه خواهد بود تا در صورت عدم توافق مبادله اسرا، به فشار بر جنبش حماس در این مسیر ادامه دهند.
به ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی، به ارتش اشغالگر برای ادامه عملیات نظامی اما به شکلی دیگر، چراغ سبز نشان داده شده است. 
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که اسرائیل به پایان مرحله نابودی توانمندی نظامی حماس نزدیک شده و به نابودی آن ادامه خواهد داد.
در همین راستا، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با توقف جنگ بدون تحقق اهداف اعلامی از سوی کابینه نتانیاهو، خواستار  اعمال حکومت نظامی در نوار غزه است زیرا اشغال نوار غزه مانع از بازگشت حماس و احیای توان نظامی آن خواهد شد.
از سوی دیگر، سه مقام آگاه اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه «تایمز » اسرائیل فاش کردند که دفتر نتانیاهو در هفته‌های اخیر به صورت محرمانه از مخالفت با مشارکت افراد مرتبط با تشکیلات خودگردان در اداره غزه پس از جنگ علیه حماس عقب‌نشینی کرده است. /فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده