محسن هاشمی: اصلاح‌طلبان جور مشارکت در انتخابات را می‌کشند-راهبرد معاصر
پیام تبریک محسن رضایی به پزشکیان آرای نهایی "پزشکیان و جلیلی" به تفکیک استان‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + جدول پیام رهبرانقلاب: حرکت بزرگ ملت ایران درخشان و فراموش نشدنی است نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب امروز برگزار می‌شود پیام‌های تبریک مقامات داخلی و خارجی به رئیس‌جمهوری منتخب پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا واکنش حسن روحانی به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری روند و نحوه استعفای مسعود پزشکیان در مجلس چگونه است؟ وعده‌های مسعود پزشکیان به مردم برای دولت جدید وزیر کشور: انتخابات با مشارکت ۳۰ میلیونی مردم در امنیت و سلامت برگزار شد سخنگوی دولت: منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است پزشکیان چگونه رئیس جمهور شد و چه خواهد کرد؟ عارف پیروزی پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت مراسم تحلیف پزشکیان چه‌زمانی برگزار می‌شود؟ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب چه سوابقی دارد؟

محسن هاشمی: اصلاح‌طلبان جور مشارکت در انتخابات را می‌کشند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در سال‌های ۹۲ و ۹۶ مشارکت مردم حدود ۷۰ درصد بود، اظهار کرد: این یعنی اصلاح‌طلبان و معتدل‌ها هستند که جور مشارکت در انتخابات را می‌کشند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن هاشمی عصر امروز در گردهمایی هواداران مسعود پزشکیان اظهار کرد: این دیدار افتخار بزرگی است که در دیار هگمتانه سرزمین ۳ هزار ساله مادها در شهر سفال و منبت حضور پیدا کنم و با مردم فرهیخته‌ای چون شما صحبت کنم.
وی با بیان اینکه باید یادی کنم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که اگر به اسناد ساواک مراجعه کنید ایشان یک پرونده هزار صفحه‌ای داشت گفت: صفحه اول این پرونده در ۲۴ سالگی او ثبت شده و دستگیری در همدان بوده است به این معنا که مبارزات خود را از همدان شروع کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه این مبارزه همچنان ادامه دارد؛ نمی‌شود گفت: با پیروزی انقلاب ما به اهداف خود‌ تمام و کمال رسیده‌ایم؛ آنچه باید به آن برسیم مردمسالاری مردمی و در مرحله دوم رفاه و عزت برای مردم است که متاسفانه در هر بزنگاه یکبار توسط افراد تندرو این مهم میسر نشده است.
وی يادآور شد: ناترازی‌های اقتصادی و تورم حدود ۴۵ درصدی داریم به نحوی که پنج سال تورم متوالی سبب شده مردم قدرت خرید خود را از دست دادند در نتیجه فقر در همه جا ایجاد شود.
هاشمی ادامه داد: در طول این ۴۵ سال به طور متوسط هر سال یک انتخابات داشتیم و در اکثر آنها مشارکت بالای ۷۰ درصد را تجربه کردیم، در جریان انتخاب خاتمی در دور اول ۸۰ درصد و دور دوم هم نزدیک به ۷۰ درصد مشارکت داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه در سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم همین طور حدودا ۷۰ درصد مشارکت مردم بوده است اظهار کرد: این یعنی اصلاح‌طلبان و معتدل‌ها هستند که جور مشارکت در انتخابات را می‌کشند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه حضور این طیف برای کشور عزت می‌آفریند گفت:  بعد از سال ۹۶، سه انتخابات برگزار شد که به دلیل نحوه عمل استصوابی شورای نگهبان سطح انتخابات از نظر مشارکت و رقابت پایین آمده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز در دوره اول انتخابات شاهد ۳۹، ۴۰ درصد مشارکت هستیم یعنی با نحوه عمل این چند ساله روز به روز مشارکت پایین آمده است.
هاشمی با تاکید بر اینکه عده ای سعی می‌کنند این عدم مشارکت را بر گردن دیگری بیندارند به طوری که فاصله بین ۴۰ درصد و ۷۵ درصد، قابل توجه است گفت: سه گروه از مردم هستند که تمایلی به رای دادن ندارند.
وی متذکر شد: گروه اول، براندازان هستند که کاری با اینها نداریم و گروه دوم کسانی هستند که معتقدند رئیس جمهور از قبل انتخاب شده و مشارکت فایده‌ای ندارد در حالی که این گروه اشتباه فکر می‌کنند؛ گروه سوم می‌گویند بر فرض پزشکیان از صندوق درآمد آیا می‌گذارند رئیس جمهور کار کنند، مثلا می‌گویند مگر گذاشتند آقای روحانی و خاتمی کار کنند؟
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: ما اینجا هستیم تا بندهای قانون اساسی کشور را اجرا کنیم، یکی از این بندها ماده ۵۶ قانون اساسی است که گفته شده حاکمیت مطلق جهان و انسان از آن خداست و انسان به سرنوشت اجتماعی خود حاکم است.
وی اظهار کرد: این اصلی است که سرمایه اجتماعی برای کشور فراهم می‌کند، اگر ما بر اساس این اصل و زیر نظر آن اقدام کنیم می‌توانیم سرمایه‌های اجتماعی که طی این سال‌ها از دست دادیم را به دست آورده و در نهایت رفاه و عزت و اقتصادی را برای مردم فراهم آوریم.
هاشمی ادامه داد: اگر نیاییم و رای ندهیم قطعا تندروهایی بر کشور حاکم می‌شوند که مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را روز به روز بیشتر می‌کنند.
وی در قسمت دیگر سخنانش با بیان اینکه کسانی در کشور هستند که در فضای مجازی حضور دارند و فیلترشکن هم استفاده می‌کنند، بعد از سیاست‌های فیلترینگ دفاع می‌کنند گفت: این چه تفکر متحجرانه‌ای است که اجازه نمی‌دهید فضای مجازی آزاد شکل بگیرد؟
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: چه طور است که این فیلترشکن‌ها در دسترس است، از بچه ۹ ساله و پیرمرد ۹۰ ساله فیلتر در اختیار دارید و هزینه خرید آن بیش از خرید اینترنت است.
وی با بیان اینکه با وجود فیلتر ۱۰ برابر آنچه می‌خواهیم مردم را صیانت کنیم، صیانت مردم کاملا از بین می‌رود گفت: اقتصاد فیلترشکن را چه کسی اداره می‌کند و چرا اینقدر راحت و با سرعت در اختیار مردم است؟ 
هاشمی با بیان اینکه فرصت انتخاب را از دست ندهید تا به سرنوشت خودمان متکی و آن را هدایت کنیم خاطرنشان کرد: نگذاریم بیشتر از این کشور در دست افراطیون قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه آقای پزشکیان با ایثار در سخت‌ترین شرایط آمده به طوری که چهار نفر در مقابل ایشان به عنوان کانديدای پوششی آمدند گفت: شورای نگهبان هم که می‌بینید چه طور عمل می‌کند، می‌داند افرادی که نمی‌مانند در عرصه رقابت تایید صلاحیت می‌شوند، این درست نیست و کلی هزینه روی دست صدا و سیما بگذارند و کلی علیه کاندیدای دیگر صحبت کنند و بعد کنار بکشند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: در مناظره اخیر هم دیدید سوالاتی که از جلیلی می‌شد برای رفع شبهه و سوالاتی که از پزشکیان می‌شد برای شبهه‌آفرینی بود، شاید هم قبلا این سوالات را به جلیلی داده بودند.
وی در بخش دیگر تصریح کرد: من اینجا هستم تا سلام آقای پزشکیان را به شما برسانم، ایشان نتوانستند بیایند چون فرودگاه همدان فعال نبود، امیدوارم فرودگاه همدان با ورود آقای پزشکیان به عرصه دولت فعال شود.
هاشمی گفت: اگر شما مردم پای صندوق‌های رای نیایید و کار را تمام نکنید، وضعیت از این که هست روز به روز بدتر می‌شود.
وی با بیان اینکه تفکر رقیب جز آرزو و توهمات بیش نیست تصریح کرد: همه مسئولان متفق‌القول از فقر مردم صحبت می‌کنند، در مجلس و دولت صحبت از تصویب یارانه شده و کسانی که مانع می‌شوند و سنگ‌اندازی می‌کنند دلیل این فقر هستند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه فردی که طی ۱۰، ۱۵ سال گذشته سنگ‌اندازی کرده آمده تا رئیس جمهور شود گفت: وضع مردم خوب نیست و با توهمات وضع آنها خوب نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مردم حضور حداکثری داشته باشند از این شرایط بیرون خواهیم آمد افزود: اگر مردم حضور پیدا کنند حتما نام پزشکیان از صندوق بیرون خواهد آمد، چون در طول این ۱۳ دوره انتخابات اکثرا کسانی که نمی‌خواستند رای آوردند.
هاشمی گفت: وقتی تصمیم‌گیران کشور به سمت افراط و توهم حرکت کنند و گاهی هم در‌وغ بگویند همین سرنوشت برای مردم و زحمتکشان در عرصه‌های مختلف رقم می‌خورد.
وی با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان مسائل استان را تحت بررسی دارد و از مشکلات صنایع تبدیلی، کشاورزی، آب، اشتغال، حقوق و بیکاری با خبر است ادامه داد: از همین رو برای جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفری استان و بیش از ۵۰۰ هزار نفری شهر همدان با استفاده از کارشناسان مجرب و راهکارهای مناسب اقدامات جدی انجام خواهد داد.
 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در مورد فرودگاه، راه‌آهن و راه‌ها اقدامات شایان ذکری خواهد کرد گفت: مردم استفاده حداکثری کنند از این فرصت پیش آمده، اگر شرکت نکنید رئیس جمهوری پیدا می‌کنیم که پایین‌ترین رای را خواهد داشت و کشور را دچار مشکل خواهد کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده