هشدار هواشناسی | وزش باد و گرد و خاک در راه این استان‌ها-راهبرد معاصر
اختلال در روند حرکت قطار مترو به دلیل حادثه برای یک مسافر سردار تقوی: اردبیل امن‌ترین استان کشور است عامل مسمومیت الکلی و فوت ۹ گیلانی در این شهر دستگیر شد نام‌گذاری معابری به نام شهیدان نصرالله و هنیه تصویب شد هشدار نارنجی برای شرق کشور | وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید سامانه مکان‌یاب در اورژانس راه‌اندازی شد دادستانی تهران علیه مطهره گونه‌ای اعلام جرم کرد هشدار نسبت به رگبار باران و رعد و برق در ۱۸ استان تشکیل پرونده برای مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه در روز‌های اخیر بزرگترین شراره خورشیدی به سمت زمین شلیک شد ممنوعیت اجاره ملک به اتباع در این منطقه تهران ممنوعیت‌های توقف و تردد در اطراف مصلای تهران اعلام شد + جزییات دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری اعلام جرم کرد تعطیلی موقت پایانه بیهقی تا پایان مراسم نماز جمعه |پارکینگ بیهقی میزبان نمازگزاران دستگیری عاملان تولید و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در گیلان

هشدار هواشناسی | وزش باد و گرد و خاک در راه این استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۲۴۸۶۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه تشدید گرادیان فشاری و انتقال گرد و غبار از کشور‌های همسایه امروز یکشنبه و فردا دوشنبه موجب وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در ۱۲ استان کشور می‌شود.

یکشنبه جنوب تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، جنوب خراسان جنوبی، نیمه شرقی سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان و دوشنبه جنوب تهران، قم، مرکزی، اصفهان، جنوب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان با این شرایط مواجه می‌شوند.

این سامانه در مناطق مستعد مخاطراتی همچون توفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان را به همراه دارد.

پرهیز از کویرنوردی، عدم جابه‌جایی با گلایدر، هواپیما‌های سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از بادگیر در باغات و قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی توصیه شده است.

رگبار باران و تگرگ در ارتفاعات مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل

سامانه دوم تشدید فعالیت سامانه بارشی اعلام شده که امروز و فردا موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد تگرگ در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و ارتفاعات مازندران می‌شود.

روز دوشنبه این سامانه در شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات مازندران فعال خواهد شد.

جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاد‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌ها به ویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه کرده است.

توصیه به کشاورزان

لازم است نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آنها به مکان‌های مسقف توجه شود.

همچنین آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی ضرورت دارد. / میزان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده