خداحافظی ستاره فراموش‌نشدنی پرسپولیس-راهبرد معاصر

خداحافظی ستاره فراموش‌نشدنی پرسپولیس

۲۰ تیر سالگرد یک پیروزی ارزشمند برای پرسپولیس مقابل استقلال و البته خداحافظی ستاره فراموش‌نشدنی این تیم است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۱۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛رقابت‌های لیگ آزادگان تا اواخر دهه ۷۰ با نظمی به مراتب پایین‌تر از سالیان کنونی برگزار می‌شد و فصل ۷۵-۷۶ یکی از بی‌نظم‌ترین مسابقات این عرصه به حساب می‌آید. پیکارهایی که تیر ماه سال ۷۵ شروع شد و اواخر تیر ۷۶ در حالی به پایان رسید که دو مسابقه از رقابت‌های فصل جدید آغاز شده بود!

 

بیستم تیر سال ۱۳۷۶ آخرین مسابقه لیگ ۷۵-۷۶ میان استقلال و پرسپولیس برگزار شد. دیداری که قبل از آن با فدراسیون و هر دو تیم هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا فرشاد پیوس مهاجم ارزشمند و فراموش‌نشدنی پرسپولیس و تیم ملی در دقیقه ۱۷ از زمین تعویض شده و برای همیشه با دنیای بازیگری خداحافظی کند. این دقیقه به دلیل پیراهن شماره ۱۷ فرشاد انتخاب شد که سال‌ها آن را در پرسپولیس بر تن می‌کرد و مقرر گردید در دقیقه هفدهم، جریان مسابقه قطع شود و مهدی مهدوی‌کیا با حضور در میدان به جای فرشاد پیوس، پیراهن شماره ۱۷ را نیز از این ملی‌پوش اسبق تحویل بگیرد.

 

در طرف دیگر میدان، استقلال در حالی به میدان آمد که جواد زرینچه کاپیتان خود را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت و مرحوم ناصر حجازی سرمربی وقت آبی‌پوشان، فرهاد مجیدی را با وجود این‌که رضایتنامه‌اش برای حضور در استقلال کمتر از ۴۸ ساعت قبل صادر شده بود، در ترکیب ثابت قرار داد!

 

پرسپولیس در هر دو نیمه مسابقه بهتر از استقلال بود. شاگردان حمید درخشان در نیمه اول با ضربه سرکش ادموند بزیک به گل رسیدند. مهدی مهدوی‌کیا و بهنام طاهرزاده نیز در نیمه دوم گل‌زنی کردند تا در نهایت پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر برنده تنها دربی برگزارشده در سال ۷۶ شود. علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال سال‌ها بعد در مورد آن مسابقه گفت: ناصرخان حجازی داخل رختکن بسیار ناراحت بود. هواداران به پای من و ناصرخان ایستادند اما حجازی داخل رختکن من را بغل کرد و گفت حاجی اگه می‌خواهی تیم را دست آدم دیگری بدهی، اصلا رودربایستی نکن! ولی به ایشان گفتم ما با هم شروع کرده‌ایم و با هم ادامه می‌دهیم. به حجازی اعتماد کردم و یک سال بعد توانستیم قهرمان لیگ آزادگان شویم./ خبرورزشی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار