وزیر کشور: زائران اربعین در کمترین زمان وارد عراق می‌شوند-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

وزیر کشور: زائران اربعین در کمترین زمان وارد عراق می‌شوند

وزیر کشور گفت: با توجه به گرمای هوا با تمهیدات و اقدامات در نظر گرفته شده، زائران اربعین حسینی در کمترین زمان ممکن از مرز‌های کشور خارج و وارد کشور عراق خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 12
کد خبر: ۲۴۹۵۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی جمعه در بازدید از مرز ببن المللی شلمچه اظهار کرد: در بازدید از چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه که تردد زائران اربعین حسینی در آنها انجام می‌شود تمهیدات لازم برای تردد آسان زائران دیده شده است.

وی افزود: امسال نیز مرز‌های خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

وزیر کشور گفت: مرز سومار برای حمل و نقل مواکب آماده است و مواکب از این مرز بدون مشکل تردد خواهند کرد.

وحیدی بیان کرد: زیرساخت‌ها در مرز‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در زمان باقی مانده مشکلات رفع خواهند شد.

وی افزود:به حداقل رساندن مدت زمان ماندگاری زائران در مرز‌ها از اهداف وزارت کشور است تا زائران در کمترین زمان ممکن از مرز‌ها تردد کنند.

وحیدی گفت: در اربعین امسال مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده و این مرز با ایجاد زیرساخت‌ها امکان تردد آسان را برای آنها فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ملت و دولت عراق در این سال‌ها به خوبی میزبانی خود را در برگزاری آئین اربعین حسینی ادا کرده‌اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در نشست‌های اربعین، دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان برای زائران امام حسین (ع) است، بیان کرد: این کار حد و مرزی نمی‌شناسد و ارزش این خدمت بزرگ در این است که فراتر از نژاد‌ها و حتی مذاهب است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار