وحیدی: ایران آماده همکاری برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است-راهبرد معاصر
روایت خطیب از اقدامات وزارت اطلاعات و برخورد با ضدانقلاب شورای نگهبان و نامزدهایی که با گرایشات مختلف رئیس‌جمهور شدند ‌مقابله سپاه با هرگونه شرارت‌ دشمن برای ناامن‌سازی مرزها تیراندازی به اهداف شناور در رزمایش دریایی ایران و روسیه سردار سلیمانی: یکی از ابعاد جهاد تبیین اردوهای راهیان نور و پیشرفت است سردار تنگسیری: بیش از 30 هزار نخبه در راهیان پیشرفت دریایی حضور داشتند بخشنامه دیوان محاسبات به تمام شرکت‌های دولتی طحان‌نظیف: با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند خلجی: وزارت خارجه به جد پیگیر پرونده محمدرضا نوری است همتی در دیدار پزشکیان: آینده کشور امیدوار کننده است آغاز رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت ۲۰۲۴ خزر سردار قریشی: استقبال از اردوهای راهیان نور و پیشرفت وسیع بود جزئیات برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر تشکر پزشکیان از رهبر انقلاب زاکانی: با 7 ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر مخالف هستم

وحیدی: ایران آماده همکاری برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است

وزیر کشور گفت: ایران به‌عنوان کشور پیشرو آمادگی کامل برای همکاری با نهادها و ساختارهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را دارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی وزیر کشور عصر دوشنبه در تشریح دومین نشست اجلاس منطقه‌ای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بغداد، گفت: هیئت های شرکت‌کننده در این نشست نظرات و دیدگاه‌های خود برای افزایش همگرایی و همراهی بیشتر ارائه کردند و در پایان بیانیه‌ای با موضوع پیشرفت‌ها و لزوم همکاری‌های بیشتر کشورهای همسایه برای مبارزه موثر با قاچاق مواد مخدر در منطقه قرائت شد.
وی، این نشست را ابتکاری بسیار خوب و موثر از سوی وزارت کشور عراق عنوان کرد و خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر عراق نیز در سخنانی، نظرات ارزشمندی در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ارائه کرد.
وزیر کشور یادآورشد که نشست آتی این اجلاس منطقه‌ای سال آینده در تهران برگزار می‌شود.
وحیدی افزود: در این نشست همچنین از محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برای سفر به تهران جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان دعوت به عمل آمد.
وی گفت که هیئت های شرکت‌کننده در نشست بر ادامه همکاری و همراهی متقابل در حوزه های مختلف از جمله موضوعات امنیتی، انتقال غیر قانونی سلاح و مواد مخدر در منطقه بحث‌وبررسی و تبادل نظر کردند.
وزیر کشور ادامه داد: در این نشست همچنین از ملت و دولت عراق برای همراهی و پذیرایی از زائران ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین تقدیر و تشکر به عمل آمد.
وحیدی، گفت‌وگو و تبادل نظر با طرف عراقی در این سفر را خوب ارزیابی کرد و تأکید کرد: باتوجه‌به روابط خوب و مستحکم دو ملت ایران و عراق و مذاکراتی که در زمان شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دوران سرپرستی جناب آقای مخبر با طرف عراقی انجام شد، نتایج و دستاوردهای بسیاری برای توسعه و پیشرفت دو کشور دوست و برادر فراهم آمده است.
وی افزود: ایران به‌عنوان کشور پیشرو آمادگی کامل برای همکاری با نهادها و ساختارهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را دارد
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه محمدکاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق و سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در این نشست شرکت کرده‌اند.
دومین اجلاس منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای هم‌جوار عراق، امروز - دوشنبه - با حضور وزاری کشورهای عضو و رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربستان، اردن، کویت، ترکیه، مصر، سوریه و لبنان در بغداد برگزار شد.
نشست مقدماتی این کنفرانس با حضور رؤسای پلیس هیئتهای کشورهای عضو در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده