ورود کالاهای افغانستان به پاکستان ممنوع شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ورود کالاهای افغانستان به پاکستان ممنوع شد

سفارت حکومت طالبان در اسلام‌آباد اعلام کرد پاکستان ورود ۳۰۰ کامیون حامل میوه و سبزیجات بازرگانان افغانستان را در مرز متوقف کرده است و اجازه ورود نمی‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، سفارت حکومت طالبان در اسلام‌آباد اظهار داشت دولت پاکستان ورود 300 کامیون حامل میوه و سبزیجات بازرگانان افغان را در گذرگاه‌های «تورخم»، «اسپین بولدک» و «خرلاچی» متوقف کرده است.

 

این در حالی ااست که وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی حکومت طالبان اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود برای صدور مجوز حمل ‌کالاهای تجاری به پاکستان، توافق شده است و دو کشور برای رانندگان مجوز  عبور از مرز صادر می‌کند.

 

سفارت حکومت طالبان در اسلام‌آباد در اطلاعیه‌ای نوشت : در دیدار با یک مقام وزارت تجارت پاکستان، از این کشور خواسته شد تا به 300 کامیون حامل میوه و سبزیجات اجازه ورود داده شود.

 

این نمایندگی سیاسی با اشاره به فصل صادرات میوه تازه و سبزیجات، نسبت به اعمال افزایش مالیات بر اموال صادراتی افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

 

سفارت حکومت طالبان اظهار داشت: خانم «ماریا کازی»، رئیس دفتر تجارت خارجی وزارت تجارت پاکستان، ضمن ابراز موافقت درباره ترخیص کامیون‌های یاد شده، در زمینه تسریع روند صدور سند پذیرش موقت و حل مشکلات کامیون‌های افغانستان اطمینان داده است.

 

هیئت سفارت طالبان از پاکستان خواسته با توجه به رویه گذشته، تا نهایی‌شدن سند تجارت ترجیحی (PTA) میان افغانستان و پاکستان، این معافیت‌ها مجدداً اعمال شوند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار