کشف نفتی عظیم در کویت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کشف نفتی عظیم در کویت

شرکت «نفت کویت» یک کشف نفتی عظیم در میدان النخاته در شرق جزیره کویتی فیلکه انجام داده که ذخایر آن، ۳.۲ میلیارد بشکه برآورد شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 15
کد خبر: ۲۵۰۰۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیخ نواف سعود نصیر الصباح، مدیر عامل شرکت «نفت کویت» در ویدئویی که این شرکت در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، گفت: ذخایر اکتشافی جدید، با کل تولید کشور در سه سال، برابری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت «نفت کویت» در بیانیه خود اعلام کرد که وسعت تخمینی اولیه چاه نفتی تازه کشف شده، حدود ۹۶ کیلومتر مربع است. این شرکت افزود: برآورد‌های اولیه از ذخایر هیدروکربنی موجود در این چاه، تقریبا ۲.۱ میلیارد بشکه نفت سبک و ۵.۱ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز برآورد شده که معادل ۳.۲ میلیارد بشکه معادل نفت است.

این شرکت که مسئول اکتشاف و تولید انرژی کویت است، اعلام کرد: طرحی برای شروع تولید واقعی از میدان در اسرع وقت تهیه خواهد شد.

کویت با تولید فعلی حدود ۲.۴۸ میلیون بشکه در روز، پنجمین تولیدکننده بزرگ اوپک است و افزایش ظرفیت تولید به چهار میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۵ را هدف گذاری کرده است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار