حماس: دولت بایدن مسئول جنایات سیستماتیک صهیونیست‌هاست-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

حماس: دولت بایدن مسئول جنایات سیستماتیک صهیونیست‌هاست

جنبش حماس با محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه آوارگان در مقرهای آنروا در نوار غزه تاکید کرد که دولت آمریکا با حمایت نامحدود سیاسی و نظامی و ... از اشغالگران، مسئول اصلی این کشتارهای سیستماتیک ضد مردم فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۱۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش حماس فلسطین در واکنش به جنایت‌های وحشیانه‌ای که ارتش اشغالگر صهیونیستی علیه آوارگان در اردوگاه النصیرات و منطقه المواصی در غرب خان یونس انجام داد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا شریک و مسئول جنگ وحشیانه و جنایت‌های نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین است.

 

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: هدف قرار دادن آوارگان در مدرسه الرازی وابسته به آژانس آنروا در اردوگاه النصیرات و منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس که رژیم اشغالگر آن را منطقه امن اعلام کرده بود، بمباران تجمع آوارگان در منطقه شیخ زاید در شمال غزه، ادامه بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه و شهادت ده‌ها غیرنظامی، بیانگر ماهیت وحشی رژیم اشغالگر بوده که توهین به بشریت است.

 

این جنبش افزود: رژیم اشغالگر و فاشیستی صهیونیستی بعد از مصونیت در برابر مجازات و محاکمه بین‌المللی طی دوره تجاوزات وحشیانه خود علیه مردم ما در نوار غزه، به جنایات نسل کشی ضد ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

 

حماس تاکید کرد: در برابر این سطح از جنایات و وحشی‌گری، دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، با حمایت مستمر سیاسی و نظامی از رژیم اشغالگر و ارتش نازی آن و ممانعت از تحقق عدالت بین‌المللی در مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیست، مسئولیت کامل این کشتار سیستماتیک علیه ملت ما را بر عهده دارد.

 

بیانیه حماس بعد از آن صادر شد که روز گذشته ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی مدرسه آنروا در اردوگاه النصیرات و همچنین منطقه المواصی در خان یونس را هدف قرار داد که طی آن دست کم 40 نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که درجریان بمباران مدرسه «الرازی» در اردوگاه شماره 2 النصیرات 20 تن شهید و حدود 48 تن نیز زخمی شدند و مجروحان به بیمارستان‌های العوده و شهداء الاقصی منتقل شدند.

 

همچنین درنتیجه هدف قرار دادن خودرویی در ایستگاه «العطار» در منطقه «مواصی» در خان یونس توسط ارتش اشغالگر دست‌کم 17 نفر شهید و بیش از 26 تن زخمی شدند.

 

در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود 70 درصد از مدارس این آژانس در غزه از زمان آغاز جنگ، توسط ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند.

 

آنروا تاکید کرد: بیش از 95 درصد از این مدارس، زمانی که هدف بمباران‌های اسرائیل قرار گرفتند، پناهگاه آوارگان بودند. از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه 539 آواره فلسطینی در حالی که در مقرهای آنروا پناه گرفته بودند، به شهادت رسیدند.

 

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا با تاکید بر لزوم توقف حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به کارکنان این آژانس و مقرهای آن در نوار غزه اعلام کرد که بیش از 76 درصد مدارس غزه به بازسازی اساسی نیاز دارند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده