آئین یادبود مرحوم حاج سید جواد حجازی برگزار شد-راهبرد معاصر

آئین یادبود مرحوم حاج سید جواد حجازی برگزار شد

آئین یادبود ابوالشهیدین مرحوم حاج سید جواد حجازی و ابوی حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی‌اصغر حجازی قائم مقام دفتر مقام معظم رهبری با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۴۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این آئین که عصر پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ در مسجد حضرت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب مردم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عباس عراقچی، وحید حقانیان و علی اکبر صالحی از جمله دیگر حاضران در این آئین بودند.

امام جمعه موقت تهران در آئین یادبود مرحوم حجازی گفت: در مدرسه قرآن یک قدم بدون دانش و معرفت برداشتن، ممنوع است و مواخذه جدی دارد و این توصیه مبتنی بر علم و دانش برای آن است تا حق را بشناسیم و در شناخت حق دچار انحراف نشویم

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد افزود: در مدرسه علم حضور داشته باشیم و در کنار هم صابر باشیم و صبر فردی و جمعی داشته باشیم، باید ما را نماد حق و طلایه دار صبر ببینند.

وی ادامه داد: در این عصر این ویژگی ها را در چهره نورانی امام(ره) بزرگوار مشاهده کردیم. ایشان هنر خود را در شناخت تکلیف خود سپری کرد و در انجام تکلیف خویش ثابت قدم و استوار بود و برای خدا قدم برداشت و همین توصیه را نیز به ما می کردند. امروز خلف صالح او رهبر معظم انقلاب همه دغدغه‌شان در شناخت حق و ایستادگی نسبت به حق است و فشارها و تهدیدها او را از سلوک در راه حق بازنمی‌دارد.

ابوترابی فرد گفت: واژه صابروا در قرآن ناظر به صبر جمعی است، در جامعه اسلامی صبر جمعی لازم است. اگر می خواهیم شاهد تحول در حیات اجتماعی سیاسی و فرهنگی باشیم، نیازمند صبر جمعی هستیم. اگر جامعه می خواهد به قدرت دست یابد و ظرفیت های جدید به دست بیاورد، باید صبر جمعی شعار آن جامعه و خانواده باشد و دست در دست هم در کنار هم صبر کنند و ضعف های فردی خود را با صبر جمعی جبران کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر جبهه مقاومت دست در دست یکدیگر در برابر اردوگاه کار نمی ایستادند امروز استخوان های مردم غزه زیر چکمه های صهیونیست ها شکسته شده بود و نیاز به مقاومت ۸ یا ۹ ماهه نبود و همان اتفاق جنگ ‌۶ روزه رخ می داد

وی خاطرنشان کرد: همه موفقیت هایی که ملت بزرگ ایران طی بیش از چهار دهه به دست آورده مرهون شناخت حق و صبر و ایستادگی در کنار حق است و هر جا آسیب دیدیم یا با چالش هایی در این خصوص مواجهیم، یا حق را نشناختیم یا شناختیم ولی در کنار حق نایستادیم.

ابوترابی فرد گفت: یک جامعه در هم تنیده نماد وحدت ملی و اسلامی و ایستاده در برابر دشمنان است، در برابر دشمن مستحکم و استوار و نسبت به یکدیگر در اوج محبت و دوستی و دارای پیوندهای عاطفی باشیم.

وی تاکید کرد: صبر جمعی راه را برای پیوند مستحکم با رهبر و امام خویش برقرار می کند. قرآن می‌گوید پیوند خود را با جامعه اسلامی مستحکم و از مرزهای فکری و عقیدتی و جغرافیایی محافظت کنید.

به گزارش ایرنا، سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام(ره) و رهبری و مدیرعامل موسسه دارالایتام مهدیه روز ۲۲ تیرماه در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی به شمار می رفت و بیشتر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به کودکان بی سرپرست کرده بود.

شهید جعفر حجازی در سال ۱۳۶۱ در جبهه‌های غرب کشور به شهادت رسید و شهید محمدباقر حجازی نیز در سال ۱۳۶۴ در عملیات محرم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم حجازی۲۳ تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار