پزشکیان: با درد و رنج کارگران آشنا هستم-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

پزشکیان: با درد و رنج کارگران آشنا هستم

کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: من در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم»، عنوان کرد: من درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم و سخت است؛ امیدوارم با مشارکت آنها بتوانیم در آینده حق و حقوق آنها طوری دیده شود که پایمال نشود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۷۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری به سوالات مردمی که توسط مجری برنامه از او پرسیده شد، پاسخ داد. 

پزشکیان در ابتدای این برنامه با اشاره به حادثه ریزش معدن شازند اراک که منجر به فوت دو نفر شد، گفت: شنیدم که تعدادی کارگر زحمتکش در معدن شازند اراک زیر آوار ماندند و دو نفر کشته شدند و دو نفر دیگر معلوم نیست در چه وضعیتی هستند؛ به خانواده فوت شده‌ها تسلیت می‌گویم و امیدوارم دو نفر دیگر سالم پیدا شوند.

وی با بیان اینکه من در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم»، عنوان کرد: من درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم و سخت است؛ امیدوارم با مشارکت آنها بتوانیم در آینده حق و حقوق آنها طوری دیده شود که پایمال نشود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه به نظر شما برای جلوگیری از وقوع این حوادث چه کار باید انجام داد؟ تاکید کرد: در این زمینه تجربیات بین‌المللی وجود دارد، اگر مسیری که می‌رویم را با استانداردهای درست طی کنیم این اتفاقات رخ نمی‌دهد؛ من برخی از معادن را دیده ام و مشاهده کرده‌ام که در بسیاری از مواقع شرایط غیر استاندارد است و حاکمیت باید مشارکت کند که کسانی که در این محیط‌ها کار می‌کنند اقلاً امنیت و سلامت‌شان حتما مراعات شود.

وی در پاسخ به این سوال کشاورزی از مناطق جنوبی کشور که پرسیده بود چرا همه ساله محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی و هندوانه بدون مشتری می‌ماند و در نتیجه باید خوراک دام شود، گفت: کشاورزان ما گروه زحمت‌کشی هستند و اصولاً وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌هایی که در استان‌ها وجود دارند اگر اطلاعات زمین و کشت را داشته باشند و اگر بتوانند بازار داخلی و خارجی را شناسایی کنند، در نتیجه می‌توانند هم برای کشاورزی اطلاعات درستی بدهند که چه بکارند و هم به آنها آموزش دهند که چطور بکارند. 

پزشکیان گفت: بسیاری از کشاورزان ما هزینه کاشت، داشت و برداشت را در فروش ندارند. باید کاری کنیم که آن کشاورزان حاصل دسترنج خودشان را داشته باشند. صدای کسانی که در مناطق دورافتاده هستند. بشنویم. با کارشناسان دانشگاهی این روند نوشته خواهد شد. /تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده