مایکروسافت دلیل اختلال جهانی سرویسهای فناوری اطلاعات را اعلام کرد-راهبرد معاصر

مایکروسافت دلیل اختلال جهانی سرویسهای فناوری اطلاعات را اعلام کرد

هزاران کاربر مایکروسافت از جمله شرکت های رسانه ای، بانک ها و خطوط هوایی به دلیلی اختلال با قطعی سرویس روبرو شده اند. مایکروسافت در این بیانیه دلیل اختلال را توضیح داده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 19
کد خبر: ۲۵۰۴۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، کاربران ویندوز شاهد صفحه آبی یا اختلالBSDD بودند که سبب می شود سیستم ها به طور ناگهانی خاموش یا ری استارت شوند.

 

اکنون به نظر می رسد یک به روز رسانی معیوب جدید نرم افزار آنتی ویروس شرکت CrowdStrike دلیل اختلال بوده است.

 

دستگاه‌هایی مانند رایانه‌ها و تلفن‌ها از کار افتاده اند، زیرا به دلیل نرم‌افزار خراب نمی‌توانند درست فعالیت کنند.

 

مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: مشغول فعالیت است تا اپ های مختلف تحت تاثیر این رویداد از جمله مایکروسافت ۳۶۵ و سرویس های دیگر را دوباره فعال کند.

 

طبق به روزرسانی Service Health Status در صفحه اپراتور ویندوز ریشه اصلی این اختلال تغییر پیکربندی در بخشی از بار ابر رایانشی Azure بوده که باعث ایجاد وقفه بین منابع ذخیره سازی و رایانشی شد و اختلال در ارتباطات را در پی داشت. همین امر بر خدمات پایین دستی مایکروسافت 365 وابسته به این اتصال تأثیر گذاشت.

 

مایکروسافت اعلام کرد این مشکل بر کاربرانی که سعی در استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت 365 دارند، تأثیر می‌گذارد.

 

این شرکت همچنین اعلام کرد اقداماتی برای برطرف کردن مشکل در حال انجام است.

 

سرویس های ویزا، آمازون، ADT security، رسانه های خبری و خطوط هواپیمایی از جمله آمریکن ایرلاین، دلتا و غیره تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده