اسرای فلسطینی تخت شکنجه‌های هولناک در زندان‌های اشغالگران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اسرای فلسطینی تخت شکنجه‌های هولناک در زندان‌های اشغالگران

رژیم صهیونیستی که هزاران فلسطینی را بازداشت کرده است، به شکنجه و تحقیر اسرای فلسطینی در زندان‌های خود با شنیع‌ترین روش‌های ممکن ادامه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۵۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر، هزاران فلسطینی از جمله چندین زن و کودک را بازداشت کرده است. بعدا تعداد اندکی از آنها را آزاد کرد درحالی سرنوشت بقیه نامشخص است. برخی اسرای آزاد شده شهادت‌هایی را درباره شکنجه اسرا در زندان‌های این رژیم ارائه کردند.

 

طبق گزارش العهد، «زکریا ابوعفش» اسیر آزاده فلسطینی درباره جزئیات بازداشتش صحبت کرد که حدود ۵۵ روز طول کشید و طی آن در معرض شنیع‌ترین انواع شکنجه‌ها قرار گرفت.

 

وی گفت: از لحظه اول بازداشت شاهد جهنم بودیم. دست‌ها و چشمانمان را بسته بودند و بعد ضرب و شتم را شروع کردند. ارتش دشمن مرا با زنجیر تانک در غزه کشاند، سپس با قنداق تفنگ مرا زدند و یکی از سربازان نیز روی من ادرار کرد.

 

وی افزود: ما را با اتوبوس به مکان دیگری منتقل کردند، سپس به منطقه‌ای رسیدیم که زندان نبود، بلکه خانه‌های پلاستیکی محصور در سیم‌های خاردار بود. در هر مرحله توهین و شکنجه وجود داشت و از اولین لحظات دستگیری تا اندکی قبل از آزادی همچنان با چشمان و دست‌های بسته بودیم.

 

ابوعفش از مشکلات و رنج زندانیان به دلیل کم خوابی صحبت کرد و گفت که حدود ۱۹ ساعت در شبانه روز بیدار می‌مانند و زندانی که حتی کمی بخوابد مجازات می‌شود.

 

وی ادامه می‌دهد: برای هرکسی که از بیماری رنج می‌برد، تنها دارو نوشیدن آب است، زیرا هیچ درمانی برای اسرای بیمار وجود ندارد. هیچ اتهامی به من وارد نیست جز اینکه من فلسطینی هستم.

 

«مهند کراجه» مدیر گروه «وکلا برای عدالت» درباره شهادت‌های اسرا در مورد شرایط اسفبار بازداشت آنها گفت: رژیم اشغالگر به ویژه بعد از هفتم اکتبر هیچ خطوط قرمزی درباره اسرا ندارد. از زمانی که «ایتامار بن گویر» وظایف وزارت امنیت داخلی را بر عهده گرفت، اسرا در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر آسیب‌های زیادی دیده‌اند. رهبران راست افراطی قوانین بین‌المللی مربوط به اسیران را زیر پا می‌گذارند.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط بازداشت اسرا «بد، بسیار سخت و مغایر با منشور‌های بین‌المللی است»، تاکید کرد: رژیم اشغالگر همچنان مانع کار وکلا و ملاقات با اسرا به ویژه اسرای غزه برای اطلاع از شرایط بازداشت آنها می‌شود.

 

وی گفت: رژیم اشغالگر اسرا را به دادگاه‌ها نمی‌برد و محاکمه عادلانه اسرای فلسطینی را تضمین نمی‌کند. هیچ اطلاعاتی در مورد اکثر اسیران غزه ندارند.

 

کراجه از نهاد‌های بین‌المللی و حقوق بشری خواست تا برای نجات اسرا و جلوگیری از جنایاتی که در داخل زندان‌های اشغالگران در معرض آن هستند، فورا وارد عمل شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار