وزیر صمت: نظام مسائل صنعت تدوین شد-راهبرد معاصر

وزیر صمت: نظام مسائل صنعت تدوین شد

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام مسائل صنعت تدوین شده که به‌زودی منتشر خواهد شد و در آن تحلیل راهبردی از صنعت ارائه و نقاط قوت و ضعف شناسایی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس علی‌آبادی امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه در آخرین جلسه هیات دولت در ارائه گزارشی از عملکرد در دولت سیزدهم، اظهار داشت: اقداماتی در وزارت صمت صورت گرفته با موفقیت‌های خوبی همراه بوده است و ارزیابی‌های، شرایط مثبت را نشان می‌دهد که آثار سرمایه‌گذاری‌ها در آینده خود را نشان خواهد داد.

وزیر صمت ادامه داد: فکر می‌کردیم کشوری مملو از انرژی هستیم، این در حالی است که باید در انرژی از مزیت‌های حداکثری استفاده کنیم؛ از این رو به سمت صنعت دانش بنیان صادرات‌محور حرکت کردیم، به جای اینکه مواد معدنی و فولاد صادر کنیم, یعنی به سمت ارزش افزوده رفتیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش شدت انرژی باید بر روی راندمان سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: این راهبرد را در وزارت صمت دنبال کردیم و در بخش صمت تمرکز را بر روی مهندسی قرار دادیم تا حداکثرسازی ساخت داخل را داشته باشیم؛ راهبرد را تاکید بر مهندسی و تجهیزاتی که ارزش افزوده حداکثری دارد، قرار دادیم و به جای صنعت مونتاژ به صنعت دانش بنیان حرکت کردیم.

علی‌آبادی تاکید کرد: تلاش کردیم سرمایه را به سمت زیرساخت‌های دانش بنیان ببریم.

وی در حوزه تخصیص ارز، گفت: با کنترل مصارف ارزی، صف تقاضای ارزی را شکستیم و ارز را به افرادی دادیم که در کالاهای راهبردی و افزایش بهره وری فعالیت می‌کردند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده