پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال + جزئیات

معاون آموزشی وزیر علوم از ارائه ۲ واحد هوش مصنوعی در رشته‌های فنی از مهرماه امسال خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری که امروز با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد، گفت: تاثیرگذاری که هوش مصنوعی روی بازار‌ها می‌گذارد، حاکی از آن است که در این حوزه سالانه ۱۲۰ درصد رشد رو شاهد هستیم. گزارش‌ها برآورد می‌کند ۱۲۰ میلیون نفر در آینده در این حوزه کار خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه به کارگیری هوش مصنوعی در کشور هنوز جای کار داریم و شاید رتبه خوبی نداشته باشیم. درآموزش عالی تاثیر هوش مصنوعی در سه جنبه تحلیل می‌شود، نخست نظام یادگیری و یاددهی است که اساتید ما با توجه به ظرفیت‌های جدید باید نقش متفاوتی را ایجاد کنند و نیازمند آن هستیم که هم ضوابط و هم توانمندی اساتید و دانشجویان متفاوت شود.

رازینی ادامه داد: محور دوم در حوزه محتوای آموزشی است. آنچه به عنوان برنامه درس نوشته تحصیلی داریم و تاثیری که هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف قرار داده است، در این فضا محتوا نیاز به تطبیق و بروز رسانی دارد.

وی اضافه کرد: حوزه سوم اداره و مدیریت آموزش عالی است که می‌توانیم با ابزار‌های هوش مصنوعی شیوه جدیدی راهبری آموزش عالی را داشته باشیم. نمونه آن رویدادی بود حول تاثیر هوش مصنوعی بر نظارت و ارزیابی برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: برای اینکه توجه و تنوع به دانشجویان منتقل شود یک درس دو واحدی با عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در رشته‌های فنی خواهیم داشت که از مهر ۱۴۰۳ انجام می‌شود و یک دو واحدی اختیاری برای دانشجویان غیر از رشته فنی مهندسی هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کار دیگری که انجام شده روند برنامه‌ریزی برای رشته‌های درسی است. در همین دو تا سه سال قریب ۳۰ رشته با قرابت با حوزه مصنوعی برنامه ریزی شده است. در حوزه اداره نیز اقدامات مقدماتی در حوزه نظارت، کنترل انجام شده و اقدامات آن انجام شده.۲۰ شرکت منتخب محصولاتشان را در حوزه هوشمندسازی و نظارت در نمایشگاهی که در قسمت قبل عرض کردم فعال بودند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده