راهنمای ثبت نام و درخواست گذرنامه اعلام شد-راهبرد معاصر

راهنمای ثبت نام و درخواست گذرنامه اعلام شد

هر سال با آغاز ایام عزاداری امام حسین حجم سفر زائران به عتبات افزایش پیدا می‌کند و چه بهتر است که مشتاقان زیارت برای جلوگیری از اتلاف وقت و سهولت دریافت گذرنامه باشیوه و شرایط آن آشنا شوند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۰۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، هر سال با آغاز ایام عزاداری امام حسین ع حجم سفر زائران به عتبات عالیات افزایش پیدا می‌کند. از این رو میزان درخواست گذرنامه برای خروج از کشور خصوصاً در ایام اربعین فزونی می‌یابد. بهتر است مشتاقان زیارت برای جلوگیری از اتلاف وقت و سهولت در دریافت گذرنامه پیش از مراجعه با شیوه‌ها و شرایط دریافت گذرنامه خروج از کشور آشنا شوند.

 

تمامی افرادی که علاقه مند هستند تا به کربلا و سایر کشورهای مرزی ایران سفر کنند، نیاز به پاسپورت دارند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که پروسه دریافت پاسپورت بسیار طولانی و طاقت فرسا است. به همین دلیل نیز این این دسته از افراد از دریافت پاسپورت صرف نظر می‌کنند.

 

یکی از مزیت‌های اصلی دریافت پاسپورت اینترنتی برای آن دسته از افرادی که در زمان‌هایی مانند اربعین، با صف شلوغ دریافت گذرنامه مواجه می‌شوند. دریافت پاسپورت به صورت اینترنتی موجب می‌شود تا این دسته از افراد مدت زمان کمتری را صرف دریافت پاسپورت خود کنند و به شکل راحت تری مراحل درخواست پاسپورت را انجام دهند.

 

دریافت گذرنامه‌های زیارتی از دو طریق درگاه اینترنتی سخا و اپلیکیشن پلیس lk در تلفن‌های همراه امکان پذیر است جهت ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی سخا عبارت سامانه سخا را در موتور جستجوی وب جست جو کنید درگاه epolice.ir را انتخاب کرده و وارد پنجره واحد خدمات فراجا شوید.

 

در این مرحله با باز کردن پیشخوان خدمات وارد بخش خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه شده و سپس گزینه درخواست صدور گذرنامه زیارتی را انتخاب کنید در این مرحله وضعیت تأهل را مشخص کرده، مشخصات فردی خود را وارد کنید و در قسمت بارگذاری مدارک شناسایی تصویر پرسنلی خود را به صورت زمینه سفید و با حجم کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت بارگذاری کرده و گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

 

در نهایت پس از تأیید مراحل ثبت نام هزینه صدور گذرنامه زیارتی به مبلغ ۶۵۰ هزار ریال را از طریق لینک نمایش داده شده پرداخت کرده و پس از سیر فرایند صدور گذرنامه زیارتی از طریق شرکت ملی پست به دست شما خواهد رسید.

 

همچنین جهت ثبت نام از طریق تلفن همراه وارد اپلیکیشن پلیس من شوید و در قسمت لیست خدمات گزینه پلیس گذرنامه و اماکن را انتخاب کرده و سپس گزینه صدور گذرنامه را انتخاب کنید و از این طریق وارد پنجره واحد خدمات فراجا شوید./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده