وزیر کشور: باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی مقتدرانه، خلاقانه و فعالانه عمل کرد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

وزیر کشور: باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی مقتدرانه، خلاقانه و فعالانه عمل کرد

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت استحکام اجتماعی اظهار کرد: نهاد‌ها و دستگاه‌های زیربط در حوزه اجتماعی باید مقتدرانه، مبتکرانه، خلاقانه و فعالانه در عرصه آسیب‌های اجتماعی کنش داشته باشند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۱۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به کار‌های ارزشمندی که در دولت سیزدهم و در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، اظهار کرد: هم در بخش دولتی و هم در بخش مردمی قدم‌های ارزشمندی در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است که این گام‌ها انشاءلله در دولت جدید ادامه خواهد یافت.

وی آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و شهید جمهور عنوان کرد و افزود: رفع آسیب‌های اجتماعی از مطالبات مردم است و از همین رو در دولت سیزدهم زیرساخت‌های مناسبی در این حوزه ایجاد شده که در آن گروه‌های مردمی فراوانی به این حرکت بزرگ پیوستند و دستاورد‌های خوبی نیز به دست آمده است.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به گزارش یکی از نهاد‌های مردمی که در این جلسه ارائه شد، گفت: موارد متعددی از نهاد‌های مردمی فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم که فعالانه در این عرصه ایفای نقش می‌کنند.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تحلیل‌های نادرستی که توسط معاندان از فضای اجتماعی کشور ارائه می‌شود، اظهار کرد: گاهی در فضای رسانه‌ای با برخی تحلیل‌های بی پایه از آسیب‌های اجتماعی در کشور مواجه می‌شویم که در صدد هستند معضلات اجتماعی کشور را بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داده و آنها را لاینحل جلوه دهند. در حالی که در این حوزه مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد و تاکنون نیز کار‌های زیادی در رفع آنها انجام پذیرفته است.

وحیدی با اشاره اهمیت تحلیل دقیق مسائل و معضلات اجتماعی اظهار کرد: غفلت در تحلیل دقیق مسائل اجتماعی به منزله غالب شدن تحلیل‌های غرض ورزانه و نادرست در فضای رسانه‌ای کشور خواهد بود.

وزیر کشور با تاکید بر اولویت مسائل اجتماعی بر مسائل سیاسی ضمن تاکید بر مبنای مردمی برنامه‌های این حوزه افزود: بحمدالله در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت حلقه‌های میانی، رویکرد مردمی در برنامه‌های مواجهه با آسیب‌های اجتماعی گنجانده شده است و امید است که این راه ادامه یابد.

در بخش دیگری از این جلسه، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، تهیه برنامه جامع در حوزه‌های اجتماعی را یکی از تکالیف اساسی سازمان امور اجتماعی کشور و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی دانست و افزود: برنامه جامع براساس سنجش و پایش‌های دقیق تهیه و نتیجه آن امروز به اعضای شورای اجتماعی کشور اعلام شد.

محمد عباسی ارزیابی نظرات کارگروه‌های مختلف و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با وزارت کشور را بخش دیگری از این جلسه عنوان کرد و گفت: در برنامه جامع کنترل آسیب‌های اجتماعی بر استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی تاکید شده است به طوری که اکنون ۱۸ هزار تشکل مردمی آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و همکاری در این حوزه اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های یکی از تشکل‌های مردمی که با مشارکت ۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات منسجمی را برنامه ریزی کرده‌اند، افزود: این تشکل در حقیقت تحت عنوان مصونیت‌سازی فکری با توسل به امام رضا (ع) در خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی را انجام داده که گزارش عملکرد آن در این جلسه ارائه شد. امیدواریم این کار خوب به صورت الگو در کشور مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به دست آورده‌ای قابل توجه شورای اجتماعی کشور در بحث اعتیاد اظهار کرد: یکی از اقدامات کارگروه کاهش اعتیاد، ذیل شورای اجتماعی کشور درخصوص روانگردان‌ها بوده که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته به شکلی که در دولت سیزدهم جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر ۶۰ درصد افزایش داشته است که به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند سازمان امور اجتماعی کشور قلمداد می‌شود./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار