شمار قربانیان مرگبارترین رانش زمین در اتیوپی به ۲۲۹ نفر افزایش یافت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

شمار قربانیان مرگبارترین رانش زمین در اتیوپی به ۲۲۹ نفر افزایش یافت

شمار قربانیان مرگبارترین رانش زمین در منطقه کوهستانی و دور افتاده «گوفا» در جنوب اتیوپی به ۲۲۹ نفر افزایش یافته است؛ این در حالیست که ده‌ها نفر هنوز مفقود هستند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۲۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرگبارترین رانش زمین در تاریخ اتیوپی تاکنون جان دست کم ۲۲۹ نفر را گرفته است.

به گزارش این رسانه، ده‌ها نفر هنوز در این حادثه مفقود هستند و بیم آن می‌رود که زیر گل و لای مدفون شده باشند.

جستجو‌ها برای یافتن مفقود شدگان ادامه دارد.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که شهروندان این ناحیه دور افتاده در جنوب اتیوپی با دست خالی و بیل به تلاش برای بیرون کشیدن مردم از زیر خاک را ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تا پایان روز دوشنبه اول مرداد، جنازه ۱۴۸ مرد و ۸۱ زن کشف شده و ۵ نفر نیز زنده از زیر گل و لای بیرون کشیده شده بودند.

اتیوپی با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت، دومین کشور پرجمعیت قاره آفریقاست که به دلیل موقعیت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت، در مقابل بلایای طبیعی از جمله سیل و خشکسالی آسیب پذیر است.

هابتامو فِتینا، رئیس کمیته مدیریت بحران و نماینده دولت در منطقه کوهستانی و دور افتاده «گوفا» در جنوب اتیوپی، پیشتر شمار قربانیان رانش زمین در این منطقه را ۱۴۶ نفر رسانه‌ای کرده بود. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده