کرملین: عدم مشروعیت زلنسکی صلح را پیچیده کرده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کرملین: عدم مشروعیت زلنسکی صلح را پیچیده کرده است

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه رئیس‌جمهور اوکراین مشروعیت خود را از دست داده، گفت این موجب پیچیده‌شدن روند صلح شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز گفت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به‌وضوح مشروعیت خود را از دست داده و این یکی از عواملی است که روند صلح اوکراین را مختل کرده است.

این سخنگو گفت: «رئیس‌جمهور (ولادیمیر پوتین) بار‌ها تکرار کرده است که رئیس‌جمهور زلنسکی به‌وضوح مشروعیت خود را از دست داده است.»

او با بیان اینکه مسئله مشروعیت زلنسکی و ممنوعیت مذاکره از سوی اوکراین همچنان مسئله‌ساز است و می‌تواند روند صلح را به میزان چشمگیری پیچیده‌تر کند، گفت: «در حال حاضر، این (عدم مشروعیت زلنسکی) قطعاً یک مشکل است. فرمان رئیس‌جمهور اوکراین برای ممنوعیت مذاکره رئیس‌جمهور پوتین هم همچنان یک مشکل باقی مانده است. اینها عواملی هستند که می‌توانند روند صلح را به میزان قابل‌توجهی پیچیده کنند.»

مسکو راهکار صلح‌آمیز را ترجیح می‌دهد
با این حال، سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه همچنان برای مذاکره آماده است، گفت در مناقشه اوکراین، روسیه گزینه مسالمت‌آمیز را ترجیح می‌دهد.

پسکوف گفت: «روسیه هرگز روند صلح را رها نکرده است؛ ما آماده هستیم. گرچه وظیفه داریم امنیت خود و نسل‌های آینده را تضمین کنیم؛ اما مسیر صلح‌آمیز را ترجیح می‌دهیم.»

بی‌اطلاعی مسکو از ابراز تمایل کی‌یف برای مذاکره
سخنگوی کرملین همچنین در واکنش به اظهار آمادگی «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره با روسیه، گفت نمی‌داند پشت اظهارات این دیپلمات اوکراینی چیست و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک کی‌یف توضیحاتی در این زمینه ارائه کند.

کولبا که به پکن سفر کرده، در گفتگو با «وانگ یی» همتای چینی خود گفت اوکراین برای مذاکره با روسیه آماده است و تأکید کرد این مذاکره باید «منطقی و عملی» باشد تا صلحی عادلانه و پایدار حاصل شود.

پسکوف در واکنش به پرسشی در این باره با بیان اینکه تا وقتی مسکو جزئیات بیشتری در این باره دریافت نکرده نمی‌تواند واکنشی نشان دهد، گفت: «ما نمی‌دانیم پشت این اظهارات چیست و حتی آنها را از زبان کولبا نشنیده‌ایم. امیدواریم در آینده نزدیک توضیحاتی دریافت کنیم.»

پسکوف در اظهارات خود همچنین ارمنستان را کشور برادر روسیه خواند و گفت مسکو برنامه‌های زیادی برای توسعه روابط خود با ایروان دارد. او همچنین تاکید کرد کرملین امیدوار است که ارمنستان در روابط خود با غرب، خردمندانه عمل کند.

پس از سلطه جمهوری آذربایجان بر منطقه ارمنی‌نشین قره‌باغ و فرار کردن بخش اعظم جمعیت آن به ارمنستان، ایروان مسکو را به عدم ارائه حمایت نظامی کافی متهم کرد و فرایند گسترش روابط خود با غرب را آغاز کرد.

سخنگوی کرملین همچنین خودداری فرانسه از صدور اعتبارنامه برای خبرنگاران روس در بازی‌های المپیک پاریس را محکوم کرد و از کمیته بین‌المللی المپیک خواست این اقدام پاریس را محکوم کند./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده