واکنش روسیه به حمله لفظی وزیر صهیونیست علیه اردوغان-راهبرد معاصر

واکنش روسیه به حمله لفظی وزیر صهیونیست علیه اردوغان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه به رژیم صهیونیستی یادآوری کرد که این کشور‌های عضو ناتو بودند که به عراق حمله کرده و صدام را سرنگون نمودند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ اظهارات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خطاب به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه باید سرنوشت صدام و سرنگونی او بعد از سال‌ها قدرت در عراق را به یادآورد، با واکنش مسکو همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود یادآور شد که این کشور‌های عضو ناتو بودند که به عراق حمله کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا در این‌باره نوشت: «تا آنجا که من به یاد دارم، آنچه در عراق اتفاق افتاد، حمله آمریکا، انگلیس، سایر کشور‌های ناتو و همچنین بسیاری از کسانی که به آنها پیوستند، به یک کشور مستقل (عراق) به بهانه‌های واهی بود».

وی توضیح داد: «پیش از آن، واشنگتن درباره وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق دروغ گفت و به دنبال آن، عراق توسط غربی‌ها اشغال شد و کشور بودن آن را به سخره گرفتند».

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «آنچه در عراق به تقصیر آمریکا رخ داد، با شر مطلق سیاست خارجی آمریکا، ماهیت جنایتکارانه و جهت‌گیری مخرب آن مترادف شده است. آیا این سخنان وزیر اسرائیلی به معنای تایید چنین فعالیت بین‌المللی نیست؟» / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر