روسیه: پیروزی مادورو به تقویت همکاری راهبردی مسکو و کاراکاس کمک می‌کند-راهبرد معاصر

روسیه: پیروزی مادورو به تقویت همکاری راهبردی مسکو و کاراکاس کمک می‌کند

«ولادیمیر پوتین» طی پیامی پیروزی مجدد «نیکلاس مادورو» در انتخابات ونزوئلا را به وی تبریک گفت. سفیر روسیه در کاراکاس نیز در این رابطه گفت: پیروزی دوباره نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا در انتخابات این کشور، به تقویت همکاری راهبردی مسکو و کاراکاس کمک خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سرگئی ملیک باغداساروف» (Melik-Bagdasarov) سفیر روسیه در کاراکاس در مصاحبه با این رسانه گفت: پیروزی قابل قبول مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این امکان را می‌دهد که انتظار داشته باشیم تحکیم مشارکت راهبردی روسیه و ونزوئلا ادامه داشته باشد.

این دیپلمات روسیه تاکید کرد که انتخاب دوباره مادورو به عنوان رئیس جمهوری، «به توسعه گفتگو‌های سیاسی گسترده که وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی آن را اعلام کرد، تقویت جایگاه ونزوئلا در عرصه بین المللی و تداوم صلح و دیپلماسی در این کشور بولیواری کمک خواهد کرد».

دیپلمات روس اظهار داشت، در کاراکاس، فضای جشن در خیابان‌ها وجود دارد و هزاران نفر در کاخ ریاست جمهوری جمع شده اند تا پیروزی مادورو را به او تبریک بگویند.

مادور در انتخابات روز گذشته (یکشنبه) برای یک دوره ۶ ساله دیگر (۲۰۳۱-۲۰۲۵) بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا برگزیده شد و پیروزی او با واکنش‌های جهانی از اظهارات مداخله جویانه آمریکا تا پیام‌های تبریک شماری کشور‌های آمریکای لاتین مواجه شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر