قانون جدید ترکیه برای مقابله با سگ‌های ولگرد-راهبرد معاصر

قانون جدید ترکیه برای مقابله با سگ‌های ولگرد

ترکیه قانونی برای خروج سگ‌های ولگرد از خیابان‌ها و نگهداری از آن‌ها در پناهگاه‌ها تصویب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۳۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، پارلمان ترکیه امروز سه‌شنبه قانونی را تصویب کرد که هدف آن جمع‌آوری میلیون‌ها سگ ولگرد و نگهداری آنها در پناهگاه‌ها است؛ طرحی که حامیان حیوانات را -که می‌گویند کمپین عقیم‌سازی دسته جمعی راه‌حل بهتری خواهد بود- نگران کرده است.

 

طبق قانون پیشنهادی حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شهرداری‌ها باید سگ‌های ولگرد را از خیابان‌ها جمع آوری کنند. هر سگی که رفتار تهاجمی از خود نشان دهد یا بیماری غیرقابل درمان داشته باشد، امحا خواهد شد.

 

طبق قوانین قبلی، شهرداری‌ها باید تمام سگ‌های خیابانی را عقیم و واکسینه می‌کردند و بعد از درمان در جایی که پیدا شده‌اند، رها می‌کردند.

 

بر اساس پیش نویس لایحه پارلمان ترکیه، جمعیت سگ‌های خیابانی در ترکیه ۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شود و شهرداری‌ها در ۲۰ سال گذشته حدود ۲.۵ میلیون سگ را عقیم کرده اند. این حیوانات اغلب توسط ساکنان محله مراقبت می‌شوند و مانند حیوانات خانگی با آنها رفتار می‌کنند.

 

بر اساس این لایحه در حال حاضر ۳۲۲ پناهگاه حیوانات با ظرفیت ۱۰۵۰۰۰ سگ در ترکیه وجود دارد.

 

این قانون همچنین تمامی شهرداری‌ها را موظف می‌کند که حداقل ۰.۳ درصد از بودجه سالانه خود را صرف خدمات بازپروری حیوانات و ساختن پناهگاه کنند. طبق این قانون به شهرداری‌ها تا سال ۲۰۲۸ فرصت داده می‌شود تا پناهگاه‌های جدید بسازند و پناهگاه‌های فعلی را بهبود بخشند.

 

هزاران نفر در چند هفته گذشته در اعتراض به این قانون به خیابان‌ها آمده اند و گهگاه با پلیس درگیر می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده