رانش زمین در هند ۹۳ نفر قربانی گرفت | اعلام ۲ روز عزای عمومی در «کرالا»-راهبرد معاصر

رانش زمین در هند ۹۳ نفر قربانی گرفت | اعلام ۲ روز عزای عمومی در «کرالا»

رسانه‌های هندی گزارش دادند بر اثر رانش زمین در منطقه «ویاناد» در ایالت کرالا در جنوب غربی هند، دست‌کم ۹۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲۸ نفر دیگر هم مجروح شدند. دولت کرالا ۲ روز عزای عمومی اعلام کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ شمار تلفات و مجروحین رانش زمین صبح امروز (سه‌شنبه) در ایالت کرالای هند به ۹۳ کشته و ۱۲۸ زخمی افزایش یافت. آب و هوای بد، تلاش‌های تیم‌های امداد و نجات نیرو‌های دفاع ملی، ارتش و مقامات محلی را با مشکل مواجه کرده است. دولت کرالا به دنبال این حادثه، ۲ روز عزای عمومی اعلام کرد.

بارش شدید باران مانع از انجام عملیات امداد و نجات شده است. مقامات نگران هستند که بسیاری از مردم در مسیر رودخانه چالیار که به منطقه نیلامبور در مالاپورام می‌ریزد، ناپدید شوند.

در همین حال، چندین خانه، مغازه و وسیله نقلیه زیر آوار مدفون شده‌اند. یک پل، منتهی به محل حادثه منفجر شده که عملیات امداد و نجات را پیچیده‌تر کرده است.

ارتش هند ۲۰۰ سرباز از سپاه امنیت دفاعی و یک تیم پزشکی را برای کمک به عملیات نجات در این ایالت مستقر کرده است. علاوه بر این، دو بالگرد از ایستگاه نیروی هوایی در سولور برای کمک به تلاش‌ها اعزام شده اند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند با ابراز نگرانی از رانش زمین، اظهار داشت: فکر من با همه کسانی است که عزیزان خود را از دست داده اند و برای مجروحان دعا می‌کنم.

وی اطمینان داد که دولت مرکزی تمام کمک‌های ممکن را در پاسخ به این وضعیت ارایه خواهد کرد. علاوه بر این، مودی وعده پرداخت وام بلاعوض از محل صندوق امداد ملی نخست وزیر (PMNRF) برای نزدیکان هر فرد متوفی و مجروحان را داد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار