ترور در تهران و بیروت، آخرین تقلاهای نتانیاهوی جنایتکار-راهبرد معاصر
یادداشت طاهر باقر، تحلیلگر عرب زبان؛

ترور در تهران و بیروت، آخرین تقلاهای نتانیاهوی جنایتکار

ناظران معتقدند، تصادفی نیست همزمان با ملاقات نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناگهان موشک به مجدل شمس پرتاب شود و بعد رژیم صهیونیستی اقدام به ترور یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در حومه جنوبی بیروت و رئیس دفتر سیاسی حماس آن هم در تهران کند.
طاهر باقر؛ تحلیلگر عرب زبان
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۷۵۸

ترور در تهران و لبنان، آخرین تقلاهای نتانیاهوی جنایتکار

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ جنگ غزه به پایان خود رسیده است و همه حتی صهیونیست ها خواستار توقفش هستند؛ اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر ادامه آن اصرار دارد و در حال ایجاد موانعی بر سر توافق صلح است. او خوب می داند اگر صلح محقق شود، تنها طرف بازنده ماجراست، زیرا در تحقق تمام اهدافی که برای جنگ تعیین کرده بود، ازجمله حذف کامل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، حذف برخی رهبران غزه، آواره کردن فلسطینیان از نوار غزه به مصر یا جاهای دیگر و نیز خلع سلاح گروه های مقاومت فلسطینی شکست خورد. 

 

نتانیاهو در سیاست راهبردی غلطی اعتقاد دارد تنها راه برون رفت از بحران کنونی درگیر کردن آمریکا در جنگ غزه است


نتانیاهو که می خواست با تحقق این اهداف به قهرمان صهیونیست ها تبدیل شود، اکنون درگیر عملیات نافرجامی شده است که دیر یا زود رژیم صهیونیستی وی را مسئول اصلی ناکامی ها خواهند دانست، زیرا نه تنها نتوانست حماس را نابود کند، بلکه در تحقق اهداف دیگرش شکست خورده است. وی حتی نتوانست گروگان های صهیونیستی را که به دست گروه های فلسطینی افتادند، آزاد کند.
 


زمانی که مذاکرات صلح برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به جنگ و تبادل اسیران به مرحله نهایی رسید، نتانیاهو خود را در برهه ای حساس یافت که باید فوری موضع گیری کند، ولی تصمیماتی گرفته که خانواده اسیران صهیونیست را به ستوه آورده است.
 
نتانیاهو در سیاست راهبردی غلطی اعتقاد دارد تنها راه برون رفت از بحران کنونی درگیر کردن آمریکا در جنگ غزه است و این اتفاق نمی افتد، مگر پس از ورود مستقیم ایران یا حزب الله به صحنه تقابلی گسترده تر از غزه. دولت آمریکا نیز متعهد شده است در صورت مداخله ایران یا حزب الله در جنگ غزه به رژیم صهیونیستی کمک کند؛ همان گونه که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از هدف قرار دادن ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، سعی کرد تهران را به جنگ بکشاند، اما تهران کاری کرد که نتانیاهو نتوانست بهانه مناسبی برای تداوم تقابل داشته باشد، جنگ را گسترش دهد و آمریکایی ها را به باتلاق بکشاند.
 
اکنون تلاش جدید نتانیاهو کشاندن حزب‌الله به عملیات انتقام‌جویانه برای گسترش جنگ و درگیر کردن آمریکا در بیروت است. رژیم صهیونیستی فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله را هدف قرار داد تا بتواند به آمریکایی ها بگوید تل آویو برای دستیابی به اهداف واشنگتن در لبنان و منطقه تلاش می کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: رژیم صهیونیستی تمامی کسانی را که علیه ما هستند وادار خواهد کرد هزینه سنگینی بپردازند.
وی افزود: با وجود آنکه هر هفته به من گفته می‌شود جنگ را به اتمام برسانم، تسلیم فشارها نخواهم شد. هنگامی که بحث تهدید علیه رژیم صهیونیستی مطرح باشد، تل‌آویو برای هر سناریویی آماده است.
 

رژیم صهیونیستی فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله را هدف قرار داد تا بتواند به آمریکایی ها بگوید تل آویو برای دستیابی به اهداف واشنگتن در لبنان و منطقه تلاش می کند

ناظران معتقدند، تصادفی نیست که همزمان با ملاقات نتانیاهو با دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناگهان موشک به مجدل شمس پرتاب شود و بعد رژیم صهیونیستی اقدام به ترور فؤاد شکر در حومه جنوبی بیروت و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس آن هم در تهران کند. این ترورها به معنای شلیک تیر خلاص بر مذاکرات صلح در غزه است و برای اینکه رژیم صهیونیستی از فشارهای بین المللی برای رسیدن به آتش بس فرار کند، ضروری بود ترورها انجام شوند.

همه این اتفاقات می تواند منطقه را به جنگی فراگیر بکشاند، اما باید دید آیا دولت آمریکا تصمیم دارد وارد بازی نتانیاهو شود یا خیر، قطعاً اگر نتانیاهو مطمئن شود آمریکا وارد جنگ نخواهد شد، احتمالا به تقلاهای بیهوده اش ادامه نخواهد داد.
 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده