واکنش قاطع لبنان به دکترین «جنون» صهیونیسم-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی
یادداشت لیلی نقولا، تحلیلگر لبنانی؛

واکنش قاطع لبنان به دکترین «جنون» صهیونیسم

حزب‌الله با افزایش تدریجی تحرکات در جبهه جنوب لبنان این پیام را به صهیونیست‌ها می‌دهد که فریاد و تهدیدشان لبنانی‌ها را نمی‌ترساند و با قدرت با رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود.
لیلی نقولا؛ تحلیلگر لبنانی
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۳۰۹

واکنش قاطع لبنان به دکترین «جنون» صهیونیسم

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در بحبوحه تهدیدات فزاینده رژیم صهیونیستی علیه لبنان، تحلیلگران و سیاستمداران نسبت به عواقب تحریک دکترین «جنون» رژیم صهیونیستی هشدار می دهند و بسیاری نگران آنچه هستند که ناتوانی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنترل «جنون رژیم صهیونیستی» می خوانند و درواقع نحوه واکنش صهیونیست‌ها به حملات روزافزون حزب الله است. 



برخی چهره‌های رسانه‌ای و سیاستمداران غربی پیش‌تر واکنش تلافی جویانه رژیم صهیونیستی را که به معنای نسل‌کشی غزه بود، توجیه کرده بودند. دیوانگی صهیونیست‌ها در بمباران ویرانگر بی سابقه نوار غزه، غیرنظامیان، بیمارستان ها و … مشهود بود.



توجیهات غرب درباره دیوانگی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد، در بیشتر جنگ های رژیم صهیونیستی در نوار غزه استفاده شده، دکترینی صهیونیستی و از دهه 1950 به‌وسیله رژیم صهیونیستی برای توجیه این موضوع به‌کار رفته است. 

 

نوام چامسکی در مقاله‌ای درباره این دکترین می‌گوید، تهدید به دیوانگی یعنی واکنش خشونت‌آمیز و تکان‌دهنده صهیونیست‌ها، اصلی که به‌شدت در باور صهیونیسم ریشه دوانده است


دکترین جنون

در دهه‌های گذشته صهیونیست‌ها تا حد زیادی دکترین موسوم به «جنون» را توسعه دادند، سیاستی که به‌وسیله موشه دایان، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که زمانی گفته بود، این رژیم باید به‌عنوان سگ هار دیده شود، مطرح شد. وی معتقد بود این سگ ها باید آن‌قدر خطرناک نشان دهد که هیچ‌کس جرئت مزاحمت نداشته باشد. 



صهیونیست‌ها به سرعت سیاست تظاهر به دیوانگی را پذیرفتند، زیرا مدعی بودند تظاهر به غیرمنطقی بودن و دیوانگی به صهیونیست‌ها مزایای نظامی و روانی می‌دهد و ترس را در دل دشمنان ایجاد می‌کند.



نوام چامسکی در مقاله‌ای درباره این دکترین می‌گوید، تهدید به دیوانگی یعنی واکنش خشونت‌آمیز و تکان‌دهنده صهیونیست‌ها، اصلی است که به‌شدت در باور صهیونیسم ریشه دوانده است. دکترین دیوانگی در واقع با هدف تحمیل بیشترین درد به غیرنظامیان است، زیرا صهیونیست‌ها به طور ضمنی دیدگاه سنتی کسانی را که انحصار مجازی بر ابزار خشونت دارند، باور می‌کنند. 



طبق این دکترین، «مشت‌های زرهی رژیم صهیونیستی می‌تواند هر مخالفی را درهم بشکند و اگر نتیجه حمله دیوانه‌وار ما جان باختن غیرنظامیان بیشتر باشد، خیلی بهتر است، زیرا به کسانی که باقی می‌مانند، درس مناسبی می‌دهد».



در کتاب «غزه در بحران» که سال 2010 میلادی به‌وسیله متفکران ضدصهیونیسم، نوام چامسکی و ایلان پاپ نوشته شد، پاپ می‌نویسد «تعریض درد به غیرنظامیان اصل سیاسی و دیرینه تروریسم صهیونیستی و حتی اصل راهنما است».



پاپ در تحلیل دو جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در سال‌های 2008 و 2009 میلادی و کشتار و تخریب عمدی ای که این رژیم در جریان آن‌ با هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان انجام داد، گفت، «رژیم صهیونیستی مفید می‌دانست به گونه‌ای به نظر آید گویی دیوانه است و باعث تروریسم غیرمنطقی می شود». وی به نقل از یک تحلیلگر نظامی گفت، «ارتش صهیونیستی همیشه عمداً و آگاهانه به غیرنظامیان حمله کرده است».



حزب الله از دکترین جنون نمی ترسد

در کاربرد عملی، می‌توان به جنگ‌های رژیم صهیونیستی با لبنان و نوار غزه نگاه کرد تا متوجه شد صهیونیست‌ها همیشه چنین سیاستی اعمال کرده‌اند و حتی قبل از آن، یعنی در دوره جریان‌های یهودی قتل عام و جنایت‌ها را به عنوان سیاست ساختاری برای ارعاب فلسطینیان در روستاها استفاده می‌کردند. 

 

حزب‌الله پیام می‌دهد اگر صهيونيست‌ها دیوانه شوند یا ادعای دیوانگی کنند، لبنان آماده مقابله است


یوروم پری، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با ابراز انزجار از این سیاست ها می نویسد، به نظر می آید مأموریت ارتش صهیونیستی دفاع از این رژیم نیست، بلکه به‌دنبال تضعیف حقوق مردم بی گناه هستند. 



حزب الله با افزایش تدریجی تحرکات در جبهه جنوب لبنان و ادامه شلیک موشک ها و ارسال پهپادها با وجود تهدیدهای روزافزون رژیم صهیونیستی، این پیام را به صهيونيست‌ها می دهد که فریاد و تهدید لبنانی ها آن‌ها را نمی ترساند و قاطعانه برخورد می کنند. 



حزب‌الله پیام می‌دهد اگر صهيونيست‌ها دیوانه شوند یا ادعای دیوانگی کنند، لبنان آماده مقابله است و تجهیزات مناسب برای مقابله با جنون و سگ هاری که صهیونیست‌ها ها از آن استفاده می کنند، دراختیار دارد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار