۱۱ میلیون مشترک خانگی مشمول پاداش صرفه جویی شدند-راهبرد معاصر

۱۱ میلیون مشترک خانگی مشمول پاداش صرفه جویی شدند

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اعلام کرد: امسال ١١ میلیون مشترک با رعایت الگو و استفاده درست از برق، مشمول پاداش شده و بخشی از آنان قبض برق رایگان دریافت کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۸۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  «عبدالامیر یاقوتی» با اشاره به تفاوت مصرف بهینه برق و اسراف افزود: اسراف، به معنی مصرف بیش از اندازه است؛ به عنوان مثال سیستم سرمایشی اگر روی ٢٤ درجه باشد خوب است اما اگر سیستم را روی درجه های پایین تر تنظیم کنیم و هنگام استراحت برای پیشگیری از بیماری از پتو استفاده شود، اسراف است.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با بیان اینکه درست مصرف کردن یک هنر است، اظهار داشت: نزدیک‌به ٧٥ درصد از مشترکان اکنون کمتر از الگو و ١٥ درصد بین الگو تا ١.٥ برابر بالاتر مصرف می‌کنند و هشت درصد بین ١.٥ تا ٢.٥ برابر الگو مصرف برق دارند و فقط ٢ درصد بیش از ٢.٥ برابر الگو مصرف می کنند.

وی با بیان سهم هر بخش از مجموع مصرف برق کشور پرداخت کرد و ادامه‌داد: ‌در مجموع ٧٥ درصد از مشترکانی که کمتر از الگو مصرف می کنند، ٥٥ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه تنها اندکی صرفه‌جویی توسط مشترکان پرمصرف، برابر با تامین برق تعداد زیادی از مشترکان جامعه است، در خصوص چگونگی مصرف برق توسط ٢ درصد فوق پرمصرف جامعه نیز اظهار داشت: فرهنگ خانواده، تجهیزات مورد استفاده مانند کولرها که بر اساس منطقه جغرافیایی انتخاب و درجه آن به درستی تنظیم شود، یخچال‌ها، وسایل صوتی و تصویری و غیره همگی از جمله دلایلی است که تعیین می‌کند یک مشترک در کدام پله قرار گیرد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: انتظار نداریم مشترکانی که در مناطق معتدل زندگی می‌کنند، از کولر گازی استفاده کنند زیرا در صورت استفاده به احتمال زیاد جزو مشترکان پرمصرف قرار خواهند گرفت.

وی، قدیمی بودن یخچال و فریزرها را به عنوان وسایلی که به عنوان مصرف کنندگان دایمی برق شمرده می‌شوند، از دیگر دلایل مهم بالا رفتن مصرف برق توسط مشترکان عنوان و با تاکید براینکه توصیه می‌شود از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های گرم روز و ابتدایی شب استفاده نشود، خاطرنشان‌کرد: ورود این وسایل به مدار موجب می‌شود سطح مصرف افزایش یابد، در حالی که می‌توان ساعت بهره‌گیری از این وسایل را جابه‌جا کرد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده