استقرار هوش مصنوعی در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای نخستین بار-راهبرد معاصر

استقرار هوش مصنوعی در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای نخستین بار

هوش مصنوعی مولد در فضا واقعا پیشروی جدیدی است و این قابلیت، پتانسیل هوش مصنوعی مولد در مدار را برای ادغام و توسعه راه‌حل‌های حیاتی برای ماموریت‌ها ممکن می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک ارائه‌دهنده هوش مصنوعی به دولت فدرال ایالات متحده، با موفقیت یک مدل زبانی بزرگ هوش مصنوعی (LLM) را در یک ابر رایانه در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر کرده است. بوز آلن همیلتون (Booz Allen Hamilton)، یک شرکت مستقر در ویرجینیا و متخصص در زمینه اطلاعات، مدل زبانی بزرگ را با استفاده از رایانه فضایی-۲ شرکت هیولت پکرد انترپرایز (HPE) در آزمایشگاه ملی ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار گرفته است.

به نقل از آی‌ای، نسل مدل زبانی بزرگ هوش مصنوعی قادر است نقش جدید و عمده‌ای در ارائه داده‌های از راه دور ایفا کند.

به گفته شرکت بوز آلن، این مدل که در بیش از هشت هفته توسعه یافته است، به پرسنل مستقر در فضا کمک می‌کند تا به طور مؤثر اطلاعات مربوطه را بازیابی کنند، آنها را به طور دقیق تفسیر کنند و مسائل پیچیده را با استفاده از پردازش زبان طبیعی در فضا حل کنند.

هوش مصنوعی مولد در فضا

کریس بوگدان (Chris Bogdan)، معاون اجرایی شرکت بوز آلن و رهبر تجارت فضایی شرکت می‌گوید: شرکت آلن از اینکه در مسیر اصلی این پیشرفت هیجان انگیز قرار دارد بسیار هیجان زده است و متعهد است که مرز‌های آنچه را که با هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های حیاتی ماموریت در فضا ممکن است، جابه‌جا کند.

هوش مصنوعی را می‌توان برای حل مواردی در آینده که در محیط‌های ایزوله و بدون اتصال رخ می‌دهند، از جمله در شرایط سخت روی زمین و فضا، گسترش داد.

ابر رایانه امکان ارزیابی داده‌ها را در مدار پایین زمین تقریبا در لحظه فراهم می‌کند.

به‌طور سنتی، داده‌های جمع‌آوری‌شده در فضا در پایگاه تحقیقاتی جمع‌آوری می‌شد و برای پردازش به زمین ارسال می‌شد. یک ابر رایانه آنبرد امکان ارزیابی داده‌ها را در مدار پایین زمین فراهم می‌کند، و این امکان را به وجود می‌آورد که به جای آن تنها با ارسال خروجی داده یا داده آنالیز شده، به کاهش ۳۰ هزار برابری میزان دانلود دست یابیم و بنابراین زمان دانلود را به شدت کاهش می‌دهد.

شرکت بوز آلن دفاع سایبری پیشرفته‌ای را به رتبه‌بندی‌های سالانه Fortune ۵۰۰ و Global ۲۰۰۰ ارائه می‌دهد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما متخصصان فنی و مشاوران مدیریت متمرکز بر سایبری، تجربه بی‌نظیری داریم و می‌دانیم حملات سایبری چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه در برابر آنها از خودمان محافظت کنیم. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده