درخواست فرانسه، امارات و عربستان برای خویشتنداری در غرب آسیا-راهبرد معاصر

درخواست فرانسه، امارات و عربستان برای خویشتنداری در غرب آسیا

در پی تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا به دلیل ادامه یافتن جنگ غزه، سه کشور فرانسه، امارات و عربستان خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از وخامت اوضاع شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در پی سیاست‌های ترور رژیم صهیونیستی و ادامه یافتن جنگ غزه، کشور‌های فرانسه، امارات و عربستان خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از وخامت اوضاع در غرب آسیا شدند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت: من با «شیخ محمد بن زاید» رئیس امارات و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی درباره اوضاع خاورمیانه تماس داشتم.

وی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و برای جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای خویشتنداری به خرج دهند.

در روز‌های اخیر پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران و همچنین شهادت یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت تنش‌ها در منطقه به شدت افزایش پیدا کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و محور مقامت در منطقه بر لزوم پاسخ به این اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر تأکید کردند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده